Translate

torsdag 15 januari 2015

Misstag som kostar....



Jaha, nu blir det ännu ett inlägg om min brännskada som nog knappt nån av mina vänner har missat att jag fick för några dagar sedan, så lite tjatig blir jag nog.....

Kort resumé: - jag fick en brännskada ovanpå ena foten (stekolja som stänkte ner från en het stekpanna), som jag ett par dagar senare fick en infektion i.

Åkte till läkaren och fick en antibiotika som jag inte tålde (har alltid tålt alla mediciner innan...), jag kräktes flera gånger, fick förhöjd temperatur och fick sedan diarée - usch vad jag mådde dåligt i ett helt dygn.

Dagen därpå åkte jag tillbaka och fick en mildare antibiotika mot infektionen och denna tål jag i alla fall, så skönt.

Jag behöver också åka in varannan dag för att lägga om såret.

Inte nog med detta, så kostar allt väldigt mycket pengar. Först läkarbesök, betalning varje gång jag lägger om såret, antibiotika (den första kostade 270:- och jag som bara åt två tabletter, det blev två väldigt dyra tabletter...) och framförallt förlorad inkomst i en vecka. Jag räknar med att allt som allt kostar detta misstag mig 5000:-, inte alls kul....

Men så tänker jag också att saker och ting kan ju vara mycket värre - jag har det ändå rätt bra. Jag har ett jobb jag trivs med, bor rätt ok, har goa vänner och kollegor och har underbara barn som jag är stolt över (visst, ibland kan de ge en "gråa hårstrån" men det gav man säkert sina egna föräldrar också).

Må gott alla som läser här! / Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar