Translate

fredag 23 januari 2015

Om en vecka händer det, längtar!!!

Sista arbetsdagen som jag är hemma (efter sjukskrivning 2 veckor för infektion i såret efter en brännskada) och jag ser fram emot att få komma tillbaka till jobbet igen på måndag.
Dock har jag lika ont i foten idag som för två veckor sedan, så jag går på värktabletter.
Det funkar bra när jag ligger ner i sängen men foten värker när jag är uppe och går eller står för länge.
Då rusar väl allt blod ner i foten. Jag har förstått att jag kommer att ha värk ett bra tag och jag tycker själv att det går väldigt långsamt med läkningen av såren men sjuksköterskan säger att det ser fint ut och man ser i kanterna att ny hud bildas. Dock blev det nog ett djupt sår då jag fick många grader på det (stekolja på högsta värme som skvätte ner på en yta större än en femkrona samt två ställen som två tiokronor). Men det är bara att ta det lite lugnt på jobbet, som tur är har jag mycket egen planering och kan då sitta med foten i lite högläge när jag arbetar. Kanske kan jag få barnen på fritids att "serva" mig lite istället för tvärtom, de brukar tycka sånt är kul, att få hjälpa oss personal när vi behöver. Det ska säkert gå bra! Längtar efter att få jobba igen, träffa mina goa arbetskamrater och alla härliga barn vi har. Planerar redan vad jag behöver "sätta tänderna i" först på jobbet, nu när en del saker kommit efter då två veckor nu har gått.
Här hemma har jag fått lite extra hjälp utav barnen, de har handlat, slängt sopor, sprungit till tvättstugan m.m
Som många vet så är jag admin på en skänkessida vilket jag tycker är väldigt roligt. Det är en härlig sida där många skänker så fina saker, är hjälpsamma till andra som behöver hjälp, skänker det de har när andra söker saker m.m En väldigt trevlig sida, Nu frågade en kollega till mig om jag kan hjälpa till på en säljsida som admin också och visst, det kan jag göra. Får se bara så jag inte tar mig vatten över huvudet, då bara min egen skänkessida tar mycket tid. Men tänker att det mesta på en säljsida får sköta sig självt, det är ju sällan lika mycket regler på säljsidor som det är på skänkessidor heller. Vi är 5 admin på båda sidorna så vi är ju fler som kan hjälpa till på olika tidpunkter, det är bra.

Om en vecka ska vi få omtapetserat i tre rum, det är inte en dag för tidigt. Bor ju i en hyreslägenhet från 70-talet gissar jag och mycket är väldigt slitet. Två utav rummen är de stora grabbarnas rum så jag tar med mig grabbarna till tapetaffären på söndag och så får de vara med och välja tapeter. Dock brukar de tapeter man får välja på som är gratis, vara så tråkigt och fula, men jag får även välja helt fritt och isåfall betala mellanskillnaden ifall jag väljer andra dyrare tapeter, och det kan det ju vara värt så man får tapeter som man vill ha. Det sista rummet är i hallen, har ingen aning om vad jag vill ha för tapeter där, men får väl se på utbudet först och avgöra i affären! Hur som helst ska det bli kul att få omgjort här hemma och få det lite fräschare.
Det har ju i minst 10 år sagts att det ska helrenoveras dessa hus, både utvändigt och invändigt. Ja, även stambyte, nya balkonger m.m ska vi få och det är också verkligen på tiden. Det är sagts att de ska börja med ett hus nu till våren, men som vanligt tror jag inte på det förrän det verkligen händer. Denna renovering har det skjutits på i jag vet inte hur många år....När de börjar hoppas jag att de börjar med mitt hus som är första huset i området. Tyvärr lär väl hyrorna gå upp med minst 2000:- och det lär definitivt kännas ekonomiskt, suck.
Till sist så frågade Jesper vad det blir till middag idag. Jag sade korv, köttbullar, makaroner och brunsås. Då svarade han: -Fattigmansmat! :)
 
Ha en go helg alla. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar