Translate

lördag 27 december 2014

Stolt mamma till tre grabbar....

Så är julen över. Man ägnar flera veckor till alla förberedelser med pynt, julklappssinköp, planering, matlagning m.m och så går själva julafton så fort...
Barnen blev nöjda över sina julklappar och då är jag också nöjd. Felix fick sin systemkamera som han önskade sig sedan han lånade min vän Patricias kamera när vi var i USA i somras. Nu har han fått sin egen kamera och jag hade dessutom turen att få ett kamerastativ från min skänkesgrupp också. Jesper fick en fin klocka som han önskade sig, biobiljetter och kläder. Alexander fick en ny "värstingmus" till hans dator, som ska vara supersnabb när man spelar onlinespel samt lite kläder och pengar.


På julafton var Jesper tomte hos grannarna för deras snart 4-årige son. Det var andra året i rad och det blir säkert fler gånger han lär vara tomte där. Kul, och jag tror att det var uppskattat även i år. Det lät så på Jesper.
Igår övningskörde jag med honom och vi åkte bla till affären och när vi kom ut så hade jag lite småmynt över. De pengarna frågade Jesper om han fick. Visst sa jag. Sedan lämnade han pengarna till en tiggare som satt utanför affären och sa till mig att hon behöver pengarna bättre än han. Det var ju givmilt tänkt. Jesper sa att han brukar ge lite mynt till tiggarna. Jag vet inte riktigt vad jag skulle säga om det, han har nog sett att jag förr kunde ge till tiggare eller köpa tidningen Faktum utav någon hemlös försäljare. Nu är det ju så mycket diskussioner hit och dit om alla dessa tiggare, så jag har slutat att ge pengar till dem. Man vet inte vad man skall tro om hur det ligger till och om de blir hjälpta eller inte....Nåja, det kändes skönt i själen att se att Jesper har utevecklat ett sånt gott hjärta och tänker på andra. Det är en fin grabb.
Ja, alla mina pojkar är fina grabbar, alla är de olika och alla är de bra på olika saker och så ska det få vara.
Snart är det dags för mellangrabben att göra sina val inför gymnasiet, Alexander vet vilken linje han vill gå - frågan är bara vilken skola? Ja, det var lättare när jag var i den åldern, då hade man inte många skolor att välja på när man bodde i Tibro och inte många linjer att välja på heller. Jag hoppas att han gör ett bra val som han blir nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar