Translate

tisdag 23 december 2014

Julfirandet kan starta....

Äntligen är all julstök över, julklappar är inköpta, all pynt är uppe sen flera veckor tillbaka, granen likaså, all julmat och godis är inhandlad, julskinkan är griljerad, jansons frestelse är klar m.m.
I år är inte julgranen grön som den brukar, detta året har vi en vit julgran - till skillnad mot marken utanför som är grön istället för vit. Nåja, trots avsaknaden av snö så slipper jag frysa, vilket jag avskyr. Jag svettas hellre...

Men hur i göta petter ska man få plats med all julmat i ett halvt kylskåp och en halv frys? Kan inte fatta att om man bor i en 5:a med över 100m2 (vet ej hur man får till en upphöjd 2:a...), att man inte har en hel frys och ett helt kylskåp.....irriterande...
De stora grabbarna har varit i stan och handlat julklappar idag (då har man förhoppningsvis varit en snäll mor, hihi..), Felix är tyvärr väldigt förkyld och hes, han har ont i halsen och kan knappt prata, stackarn. Igår ville han ha soppa till middag....
Nu är klockan 5 på eftermiddagen och det är dags att se över den sista städningen, inte det roligaste man kan göra, men det ska bli skönt när det är klart också.
Min mamma hämtar jag på tågstationen tidigt imorgon förmiddag. Min syster och hennes kille njuter och har det skönt i värmen i Thailand - jag hade gärna bytt plats med dem. Inte så dumt att resa iväg till varmare breddgrader denna tiden på året, det tycker jag man ser var och varannan göra nu för tiden.
I mellandagarna ska jag ägna mig åt att storrensa här hemma, i alla klädgarderober, skåp och i källaren, jag har nog en hel del som kan rensas ut. Får väl lägga ut en del på min skänkessida som jag har tillsammans med två andra vänner och nu har vi 4000 medlemmar på den, kul.
Må gott alla och ha en underbar julhelg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar