Translate

lördag 13 december 2014

Fest,förfärlig natt, fotboll, shoppingresa m.m

Igår hade vi en väldigt trevlig personalfest på skolan. Som vi alltid brukar ha. Vi blev indelade i 5 lag och hade 3 olika tävlingar och det lag jag var med i, vi vann :)
Det är också alltid kul att träffa sina arbetskamrater i andra sammanhang och att prata om annat än bara jobb, få lära känna vissa kollegor lite bättre. Det blev en mycket lyckad kväll.
Vi hade festen på vårt jobb och det var skönt att sedan ha gångavstånd hem.

Jag måste först nämna att jag inte drack så mycket vin innan jag berättar att natten var hemsk. Jag hade en sådan fruktansvärd halsbränna - en halsbränna jag aldrig haft förut. (Den gick inte ens att jämföra med halsbrännan jag hade när jag var gravid), denna halsbrännan var helt klart värre och det gick helt enkelt inte att somna liggandes. var tvungen att halvsitta för att halsbrännan skulle vara uthärdlig, men till slut somnade jag i alla fall.
Så jag var mycket trött när jag vaknade upp några få timmar senare och skulle iväg med Felix på hans fotbollscup.
En fotbollscup som de nästan, nästan gick vidare till slutspel. Hans matcher slutade 0-1, 0-0 och 2-2. De behövde vinna sista matchen och ledde faktiskt med 2-0 men kunde tyvärr inte täppa igen och släppte tyvärr in 2 mål, så tråkigt. Grabbarna var besvikna men så är det ju ibland. Ibland vinner man och ibland förlorar man.

Igår fick jag snabbt ta en ut semesterdag extra, vilket jag även gör nu på måndag. Jag har 46 sparade semesterdagar och man får bara sparar 40 dagar, så jag är tvungen att ta ut 6 utav de dagaran. Vilket gör att det blir en extra lång helg, sedan jobbar jag 4 dagar och kommer sedan att gå på lite långledighet på drygt 2 veckor nu vid jul. Det ska bli skönt.
På måndag kommer jag använda min semesterdag till att åka ner till Ullared för lite shopping, det ser jag fram emot. Jag har fatiskt inte varit där ännu i år. Jag hoppas då jag åker dit en måndag den 15:e månaden, att det är lite folk i affären.
Snart är det dags att åka in till Skandinavium för att se Sverige spela vm-semifinal mot Schweiz - det ser jag fram emot :). Det blir väl troligtvis Sverige - Finland i finalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar