Translate

fredag 29 augusti 2014

Att göra ett riktigt bra fynd är en konst.....

Idag känns det verkligen skönt att det är fredag och helg. Jag har varit (och är förtfarande) väldigt förkyld, är nog inne på andra veckan nu. Förutom hosta, snuva och nästäppa så är man ju så otroligt trött.
När jag kommit hem på vardagskvällarna så skulle jag kunna somna redan vid 19-20-tiden men det tycker jag är för tidigt så man är ändå vaken några timmar till som vanligt. Man borde förmodligen lyssna på kroppen och lägga sig vid den tiden, men det är så skönt att få några timmar för sig själv på kvällarna.
Nog om det, nu i helgen har jag nästan inget inplanerat, det är skönt. Det skall bli en helg där jag tar det lugnt och kurerar mig bara.
Förutom att jag ska på en eller två loppisar på lördag. Att gå på loppis är riktigt kul, även om man inte fyndar nåt speciellt. Dock vet jag inte om jag har varit på någon loppis och åkt tomhänt därifrån ;)
Att sälja på loppis gör jag nog inte fler gånger, man får ändå inget för sakerna, då skänker jag hellre bort det jag själv inte vill ha.
Jag startade upp en skänkessida för 4 månader sedan tillsammans med några andra vänner från en annan skänkessida som vi var admins på. Snart är vi redan uppe i 2000 medlemmar, kul.
Jag har så svårt för att bara slänga fullt fungerande saker. Det man själv inte behöver, det får gärna komma till nytta hos någon annan. Det är bra för både miljön och plånboken, att vi återanvänder det vi har :)
Må gott alla :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar