Translate

fredag 22 augusti 2014

Jag har fyllt år :)

Så har man blivit ett år äldre och nu är man så "gammal" att man nästan får fundera på hur många år man fyller, hihi....
Fyllde år igår, torsdag och gjorde inget större firande utav det, fick dock många grattis och kramar från arbetskollegor och barn på jobbet som förstod att jag hade födelsedag. Sånt värmer :)Av mina närmaste kollegor fick jag ett spa-paket med en scrubkräm och en bodylotion - tack!
Och i denna digitala värld så dimper det inte längre ner några grattiskort i brevlådan (ja, jag skickar ju inte några heller.....) utan man blir grattad via facebook - och så många hälsningar jag fick, det var ca 180 grattishälsningar, tack alla för dessa :) Tänk om inte en enda hade grattat......det hade varit tråkigt.
En annan fördel är ju att numera behöver man inte själv hålla redan på när alla fyller år, det gör ju fb åt en istället, toppen. Förr hade jag en särskild bok där jag skrev in när alla hade födelsedag, men nu var det många år sedan man uppdaterade den boken, ja ens tittade i den. Vet inte ens om jag har kvar boken...
Men den bästa presenten jag fick (ja, än så länge, får jag kanske tillägga......berättar mer längre fram i texten....) var när jag gick in till mitt sovrum och satte mig i sängen, slog på tv:n och tittade på nattduksbordet och ser något som ligger där som jag inte känner igen. En litet lapp och så något annat - det var ett jättefint halsband med ett hjärta samt en handskriven lapp med texten: "Grattis världens bästa mamma. Mvh Alex". Jag blev så otroligt överraskad, dels att han hade smugit in med presenten till mitt rum och lagt lappen ovanpå och framförallt för det han skrev. Fick en klump i halsen, gick in till Alexander och visade hur glad jag blev och såg hur stolt han såg ut :) Älskade Alexander!!!
Jag älskar såklart alla mina tre pojkar oerhört mycket och nu undrar ni säkert om jag fick något utav de andra två grabbarna....
Nja, inte ännu, men det kommer fick jag veta. Jesper och Felix brukar nämligen köpa någonting till mig från dem båda tillsammans och nu hör det till saken att Jesper som är äldst och som är den som handlar från dem - jo, han har glömt av det, både igår och idag. Ja, att ha minne är inte hans starka sida, tur att hans huvud sitter fast på halsen, annars hade han förlagt det för länge sedan..... :) Vill dock påpeka att Jesper har så otroligt många andra starka sidor, han har en fantastiskt personlighet, precis som Felix och Alexander.
Nåja, vi får väl se om han kommer ihåg att köpa något imorgon kanske, och visst, det är såklart inte jätteviktigt att jag behöver få någonting alls egentligen. Men nu är barnen så stora så jag tycker att de faktiskt kan uppmärksamma sin mamma på hennes dag. Det skulle också kunna vara en present typ att de diskar, tvättar, lagar mat och städar under en hel vecka så jag slipper det :) Allra bäst är dessutom inte presenterna utan om man får en sådan text som Alexander skrev - det lever jag länge på.
Barn är underbara, jag älskar er Jesper, Alexander och Felix! Ni berikar mitt liv :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar