Translate

lördag 9 augusti 2014

Semestern är nu över.....

Så är semestern slut och det är dags att gå tillbaka till jobbet på måndag. Det känns helt ok, jag har haft 5 1/2 veckans semester med flera resor och är nöjd över denna sommaren. Desutom ska det bli kul att få träffa alla goa arbetskamrater igen samt att få komma in i de vanliga rutinerna igen.

En rutin som jag har återupptagit är mina dagliga promenader. Dels så är det alltid bra att röra på sig och vara fysisk aktiv och sedan är detta mitt sätt att hålla vikten (eller t.o.m att gå ner i vikt med). Jag har nu promenerat minst en halvmil varje dag i en vecka (det är ju inte säkert att jag kommer att fortsätta i den takten när man börjar jobba heltid igen....) och har redan gått ner 2 kilo på en vecka, utav de nästan 4 kilona som jag gick upp i sommar (förmodligen det mesta när jag var i USA i två veckor).

På tal om USA, ni som har läst om det i bloggen minns kanske att jag hade svårt att hitta tillbaka till flygplatsen (hur man nu kan misslycks med det, men jag skyller på dålig skyltning i god tid på en 7-filig väg, så vi åkte fel, ja vi åkte fel ett otal gånger....) så jag lät Jesper till slut använda sin GPS på sin mobil. Nu har jag fått den räkningen och det var betydligt mindre än jag trodde - räkningen var på 49:- och vi använde nog GPS:en i en kvar ungefär. Det är helt ok, väl värt investerande pengar för att hitta till flygplatsen :)

Dock känns det alltid lite vemodigt att det är över, nu är det 11 månader till nästa semester och förmodligen även 11 månader till nästa utlandsresa  - och vart ska den gå? Nästa år fyller grabbarna 13, 16 och 18 år, vill alla fortfarande resa utomlands med mig tro...? Och vad ska slå en USA-resa...? Nåja det är "bekymmer" som jag tar tar i nästa år, brukar börja kolla i januari/februari.
Nu skall jag mestadels bara slappa det som är kvar av denna helgen. Må gott alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar