Translate

söndag 10 augusti 2014

Onödigt vetande....

Sista kvällen innan man börjar jobbet igen. Undrar hur trött man är imorgon bitti, jag har inte "övat" på att gå upp lika tidigt de sista dagarna. Nåja, man somnar säkert gott imoron kväll efter första arbetsdagen :)

Idag har jag övningskört med Jesper för andra gången. Första gången körde vi enbart på en stor parkering, mestadels på 2:ans växel :) Idag började vi på en parkering och sedan åkte vi till ett industriområde där han fick köra på gatorna också, på 2:an och även 3:ans växel. Dock blir det motorstopp en hel del gånger när han skall starta på 1:ans växel, han släpper kopplingen för fort och bilen hoppar till.....nåja, vi skall ut igen någon kväll i veckan och efter några gånger ska det nog bli bättre. Jesper sa: -Mamma, jag tror jag hellre vill köra en automat (efter ett antal försök att få i 1:an :)
Ja, det är inte lätt i början.....
Måste berätta om en "rolig" sak. I fredags var jag på kräftskiva - en väldigt trevlig kväll med nästan 50 andra. Hon som hade kräftskivan sa ett par dagar innan att det var en spontan kräftskiva som hon skulle ha och jag (med flera andra antar jag....) trodde att vi kanske skulle bli upp mot 25 kanske, inte hela 50 st! Men det var kul, vi hade roliga hattar, sjöng snapsvisor, spelade fotboll (barn/ungdomar mot vuxna), bra musik, god mat m.m.
Men det var ju egentligen inte detta jag skulle berätta om, utan om en tjej som jag känner, som skall flytta ihop med sin kille i Stockholm. Jag frågade henne: -Hur träffades ni? Då svarade hon att de träffades genom Wordfeud!!! Det har åtminstone inte jag hört talas om att man kan träffas genom ett Wordfeudspelande, det måste vara ett ovanligt sätt att träffas igenom.

På tal om kul så roade jag mig med att googla på lite onödigt vetande. Här kommer ett roligt urval (tycker jag):
Gräshoppshonan äter upp hanens huvud vid parning. (Jodu tack, det har jag läst, tur att jag inte är gräshoppshane)
-  En ko väger lika mycket som 2.3 miljarder myror (Hahaha, vem tog sig tid att räkna?! xD)
- Människan har i genomsnitt arton skönhetsfläckar på kroppen.  (Ät det verkligen så många....)
-  Det är inte bara du som fyller år på din födelsedag. Ungefär nio miljoner andra människor gör det också. (Så det är nästan lika många som fyller är varje dag som det finns svenskar....)
- Under ett år sväljer du ca 15 insekter medan du sover. (Jag ska aldrig mer sova utan något för ansiktet!)
- Det är fler människor som dör av fallande kokosnötter än av haj attacker.(Det hör man aldrig att någon är rädd för....att få en kokosnöt i skallen, hihi...)
Nej, nu är det dags att tänka på att man kall somna i hyfsad god tid inför dagen imorgon.
Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar