Translate

lördag 6 september 2014

I veckan har det hänt.....

I veckan gick jag äntligen till läkaren för mitt knä, mina åderbråck och min axel. Det första läkaren säger till mig när jag kommit innanför dörren är att kritisera mig för vilka val av skor jag går i - vilket är converse-skor. Det var inte bra, vet ju att de inte är de mest fotriktiga skor man kan gå i...
Hur som helst så fick jag en lapp att ta med till röntgen för min axel (och de har visst drop-in på förmiddagarna på röntgen), så dit går jag på måndag då jag börjar sent. Sedan fick jag en remiss ang. mina åderbråck, så får vi se om det blir operation eller inte... Vad gäller mitt knä så tyckte hon att jag hade ett bra och starkt knä och tror att det sitter mer i huvudet, alltså att jag är mer rädd för att skada mig än att jag har ett dåligt knä. Så ut och spring och gå på sjukgymnastik var rekomendationen. Ok, sjukgymnastik låter ju inte alltför kul....ska dock testa att springa i skogen när jag blivit frisk från min envisa förkylning.
 
I veckan har jag också varit på en partiledardebatt som Lärarförbundet hade anordnat med 6 politiker från Göteborg. Det var intressant, synd att vi inte hade mer tid för publikens frågor bara. Tror att jag nu blev lite klokare på hur jag själv ska rösta nästa helg :)
I veckan har jag också fått nominering till att stödja ALS med 100:- samt att göra Ice bucket challenge, vilket gjordes på balkongen med hjälp av mina söner. Min äldste fixade vattnet med isbitar samt hällde hinken över mig och min mellersta grabb filmade allt. Det var kul och det var egentligen inte att vattnet var kallt som var det jobbigaste utan chocken att få så mycket vatten rätt över sig :)

Idag har jag övervakat att min mellersta gjorde allt rätt vad gäller en läxa som han fick - ja, detta var den bästa läxan som han har fått hittills, hihi.....han skulle nämligen tvätta, sortera och vika, ja allt som man behöver göra när man tvättar. Toppen. Det hade varit bra om varje barn hade fått en sån läxa minst en gång i månaden ;)
Ikväll kommer 8 tjejer över till mig och vi ska sedan ut och dansa, det ska bli så kul. Synd att man fortfarande har förkylning i kroppen bara, men det får bli vila imorgon (nästan, ska ju köra lillgrabben till hans bortamatch i fotboll samt övningsköra med den äldste), men någon gång ska man säkert få vila ;)
Ta hand om er. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar