Translate

måndag 5 maj 2014

Turkiet och USA

Ja - då har jag bokat in ytterligare en utlandsresa som jag och en av mina bästa vänner Susanne skall åka tillsammans till. Vi ska till Bitez som ligger i området Bodrum i Turkiet för en vecka med härlig avkoppling med sol, bad, shopping, nöje och sevärdigheter.

 Det ska bli underbart! Vi satt hemma hos Susanne i söndags i flera timmar och till slut hittade vi denna resan med Ving som var billig, ett 4-stjärningt hotell som ligger 0 meter från stranden och vi har halvpension, dvs frukost och middag ingår. Det kan inte bli mycket bättre.

Innan denna resan så åker jag och mina grabbar över till New York och New Jersey för 12 dagar, då ska vi bo på ett hotell mitt på Manhattan, nära Times square, i två nätter och sedan hos en god vän till mig som bor i södra New Jersey. Det ser vi alla fram emot också. Där lär det också bli en del sol, bad, sevärdigheter, shopping och nöjen. Ev. besöker vi Philadelphia och Washington DC också.

Det är så skönt att ha dessa resor inbokade och ha dessa saker att se fram emot. Får hålla i plånboken fram tills dess, då det säkert lär gå åt en del pengar. Grabbarna lär nog vilja shoppa en del saker i USA och jag också. En hel del saker är ju mycket billigare i USA än vad det är i Sverige, så man får väl passa på att handla lite när man är där. Det gäller bara att man inte överbelastar vikten i resväskorna, typ converse-skor m.m som är mycket billigare där.
/ Åsa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar