Translate

tisdag 13 maj 2014

Arbete - konferensdagar och Drop-in m.m.

Är så trött idag, jag har varit på två konferensdagar i Lökeberg (utanför Marstrand) med Lärarförbundet. Mysigt ställe, bra rum, väldigt god mat och trevligt sällskap av andra fackliga från både vår stadesdel och från tre andra stadsdelar i Göteborg. Det har varit två intensiva dagar med mycket diskussioner i smågrupper och jag är nöjd.
Och mätt ska jag tillägga extra mycket. Vet att man alltid äter så mycket när man är iväg på konferens, kurser och liknande. Ja, ikväll är jag så mätt att jag har ont i magen.....jag har inte ätit sedan vi fikade sist vid halv tre-tiden i e.m. och nästa mål blir frukost.
 Nu skall jag gå och lägga mig före kl 22.00 - när hände det senast att jag gick och lade mig före kl 22.00? Det minns jag inte....

Det var en fördel med att ha ont i magen, vilket var när jag åkte till mataffären ikväll för att handla mat. Denna gång inhandlades absolut inget annat än exakt det som stod på min inköpslista - och när hände det senast? Det minns jag inte heller......
Det var nog en evighet sedan jag dessutom åt sista målet för dagen redan kl 14.30 på dagen men ikväll skulle jag absolut inte få i mig något mer.....
Imorgon lär jag nog vara utvilad då jag får mina timmars sömn som jag nog behöver och det passar extra bra till morgondagen då vi ska ha Drop-in på fritids. det ska bli kul. Att få tillfälle att umgås och träffa både barn och föräldrar på ett avslappnat sätt under ett par timmar. Ja, barnen träffar och umgås man ju varje e.m men det ska bli kul att få tillfälle att samtala lite längre med föräldrarna också, än enbart en kort stund i hallen när de ska hämta sina barn. Detta gör vi på fritidshemmet tillsammans med de tre årskurs 1:or också, alltid kul att vi kan göra saker tillsammans, vi arbetar ju med samma barn och då känns det naturligt att ordna sådana här tillställningar tillsammans också.
/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar