Translate

torsdag 22 maj 2014

Damma, kör och rösta......

Ikväll satte jag på takfläkten för första gången i år - och denna gången kom jag ihåg att torka av hela fläkten först.......Det glömde jag förra sommaren, vilket resulterade i att dammet yrde ner på sängen - inte kul. Men så skönt att det fläktar svalt och jag ska definitivt inte klaga på värmen. Jag minns fortfarande halva vintern när jag fick använda t.o.m två stycken värmeelement för att inte frysa i lägenheten. Tänk, aldrig är man riktigt nöjd....

Jo, jag är nöjd med värmen som kommit och skulle vilja ha den kvar i ett halvår, men det är ju en utopi förstås. Så man får passa på att njuta så länge det varar.
På lördag skall jag, Jesper och Jespers pappa på handledarkurs för att kunna börja övningsköra med honom. Det ser han fram emot. Funderar dock på om det inte lär bli i princip enbart jag som lär övningsköra med Jesper då jag har manuell växling på min bil. Jespers pappa har ju automatväxel på sin bil, vilket kanske inte är så lyckat att blanda körning med dessa båda bilar. Får ställa frågan till dem på handledarkursen på lördag, hur vi ska göra....

Så är det dags att rösta i EU-valet också. Jag tänker rösta men har väl inte bestämt mig riktigt ännu, men rösta ska jag. Jag tycker att det är viktigt att man faktiskt går och lägger sin röst på någonting. Men det känns nog ändå som om valet i Sverige till hösten känns viktigare, där har jag redan bestämt mig för vilka som får min röst.
Ha det gott alla!
/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar