Translate

lördag 17 maj 2014

Skänkes, Liseberg och middagsmiss....

Har varit iväg hela dagen idag och umgåtts med två härliga vänner som jag lärde känna på en skänkessida för Göteborg. Vi var alla admins tillsammans på den sidan och nu har det blivit så att jag startade upp en egen skänkessida med mina egna vänner och som jag sedan har bjudit in de två jag träffade idag, samt en tjej till som också var admins på den förra sidan, till att bli admins på min nystartade sida. Tanken med skänkessidan är av miljömässiga och ekonomiska själ - det man själv inte längre behöver/vill ha, det kan någon annan få nytta av och så återanvänder vi istället för att slänga. Det sparar både miljön på som vår plånbok! Dessutom är det roligt att få träffa nya spännande människor som man aldrig skulle ha träffat om inte denna sidan fanns :)
 När jag sedan kommer hem idag är alla barnen utflugna på sina håll, Felix har åkt iväg in till Liseberg tillsammans med en kompis och de stora grabbarna är ute med sina vänner. Själv gör jag en alltför sen middag och funderar efter ett tag på varför det luktar bränt.....Jo, då har jag gjort färdigt korv stroganoff med ris och dragit ifrån stekpannan och kastrullen till de två andra plattorna (som jag naturligtvis trodde var på nollan). Men det visade sig att en av plattorna, den jag ställde stekpannan på - den stod på 6:an. Åh nej......det hann bli bränt i botten av stroganoffen. jag fick rädda det jag kunde genom att ösa över det översta lagret som inte var bränt, till en ny stekpanna och hoppas att inte allt har tagit för mycket smak av det brända. Orkar helt enkelt inte åka iväg till affären och köpa ny falukorv och laga om det igen.
Asch, grabbarna kan väl hälla på massor av ketchup så kanske de inte känner det (nja, det går väl ner i deras magar om de är tillräckligt hungriga i alla fall). Själv åt jag ju en sallad på dagen idag, när jag umgicks med de andra tjejerna.
Det var föresten en väldigt stor portion så jag orkade bara äta upp hälften och bad om en "doggy bag" - återanvändning igen! Den åts upp senare här hemma (så slipper i alla fall jag äta bränd stroganoff, hihi...).
En promenad hanns med i det underbara vädret också, jag njuter av att det vackra vädret har kommit hit igen och hoppas att det stannar länge, länge....
Ha det gott alla ni läsare.
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar