Translate

söndag 16 februari 2014

USA

För några dagar sedan bokade jag årets semesterresa för mig och grabbarna. Den går till USA, 2 dagar i New York och 10 dagar i New Jersey. Det ska bli så kul och det blir nog en upplevelse för grabbarna att få komma till USA också. Vi har hittills mestadels rest runt i Europa längs Medelhavet och till Asien (Turkiet) och till Afrika (Egypten och Tunisien). Jag har ju rest till lite fler ställen än dem förstås :)


Jag har bokat ett hotell mitt på Manhattan och vi kommer då att ha gångavstånd till det mesta, Empire State Building, Central park, Times Square, Madison Square Garden, Brodway m.m. En utav dagarna hoppas jag att vi också hinner boka in oss på en båtresa för att se Statue of Liberty.
Sedan åker vi ner till en vän jag känt här via fb som bor i New Jersey för att bo hos henne. Det är väl lite vågat att chansa på att vi får bo hos någon jag inte har träffat och som jag enbart har känt här via fb, men man lever ju bara en gång....(det finns väl parkbänkar vi kan sova på annars.....) Nä, går det i stöpen får vi väl ordna något annat boende när vi väl är där. Men jag tror att detta kommer att bli bra, jag har som sagt känt henne här i 4 år och vi har chattat en hel del, även live flera gånger. Vi träffades faktiskt via ett spel som jag spelade för några år sedan (cityville) men som tur är så har jag lagt ner det för flera år sedan, det tog alldeles för mycket tid och det var mycket man skulle göra i spelet under utsatt tid. Har faktiskt minskat mitt spelade rejält. spelar knappt Candy Crush längre, ja, jag spelar knappt något spel, hinner inte det....
Jag ska försöka få kontakt med några fler som jag nu känt länge som bor nära New York eller New Jersey och se om jag hinner träffa dem också, det vore kul. Så är det några amerikanare som läser denna blogg som bor i närheten så hör av er om ni kan träffas under juli månad?
Hur som helst så ska vi se lite av det som finns i New York, lite shopping, en del bad i New Jersey då de bor nära havet m.m. Jag ser fram emot denna resan.
Våga, vinn är mitt motto!
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar