Translate

fredag 7 februari 2014

vinter....

Jaha, nu är det äntligen fredag igen och helg :)

Imorgon åker mina barn med sin pappa för skidåkning i Sälen - jag hoppas att de får det jättekul. Men denna gången väljer min äldste son att inte åka med. Ja, nu börjar de bli så stora att de inte längre alltid självmant vill följa med på grejer - därav att det inte heller bara går att boka in vilken sommarresa som helst.
Det är så bra att de alltid åker skidor en eller två veckor om året med sin pappa och sedan får de en eller två veckor med mig till solen!
Jesper som då inte följer med till Sälen bor då hos mig istället, men två utav dygnen är jag visserligen inte hemma - då åker jag och en kompis till Kiel i Tyskland. Jesper sover då över hos en kompis de två nätterna. Ja, han hade såklart klarat sig själv här hemma men tycker ändå inte att han ska vara här ensam hemma i över två dygn.
Idag har flera utav fritidsbarnen rullat sig i leran på rasten och det ser inte kul ut i vår hall nu och deras overaller och skor är så leriga att vissa barn fick ställa sig och tvätta dem....Lägger ut en bild här på skillnaden på en tvättad och otvättad sko. Några barn fick även skura väggarna som även de blev leriga när de typ lutade sig mot dem, hm...Tror inte att alla föräldrar blir så glada när hämtar dem och får se hur leriga vissa kläder nu är. Känner själv att jag är glad att mina barn nu är äldre och har kommit förbi den åldern då det var kul att rulla sig i lerhögar....
Nästa vecka är det sportlov och vi ska bla åka till Sjöfartsmuséet och en annan dag se en föreställning med Allgot & Villgot. Det är kul när det är lov och man kan passa på att hitta på lite andra saker med barnen.
Veckan därpå tänker vi ha vinter-OS med barnen, då vi har invigning en dag, två dagar med tävlingar i olika grenar och sedan OS-avslutning fjärde och sista dagen. Synd bara att det förmodligen inte kommer att bli någon snö, i alla fall kan man ju inte räkna med att det är snö när man bor här i Göteborg.
Snart ska jag göra mig klar för att åka hem till goa vänner och umgås och dricka lite vin. Ser fram emot det.
Sedan har jag ju "Mello" (melodifestivalen) att se fram emot på lördag, som jag också ska se med andra vänner. Oavsett vad man tycker om Melodifestivalen så verkar det beröra alla. Få verkar medge att de ser på det, ändå har det alltid en av de högsta tittarsiffrorna. Själv så hoppas man alltid att - ja, i år är det nog bättre låtar, och sedan blir man oftast så besviken över hur många dåliga låtar som är med. Det brukar ju vara många tusentals bidrag som skickas in och 32 låtar som plockas ut. Då kan man ju undra hur dåliga alla de bidrag är som då inte kommer med??? Nåja, det finns så mycket annat runt omkring som är intressant förutom själva musiken, som klädstilarna, dansnumren, hur intressanta programledarna är (eller inte...), mellanaktsnumren m.m.
Ja, ha en go helg alla - det ska jag ha!
Åsa





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar