Translate

onsdag 12 februari 2014

Sälen, Kiel, vikt, OS ......

Ja, nu är det mycket som händer samtidigt.
Alexander och Felix är med sin pappa i Sälen och åker skidor och för första gången ville inte Jesper följa med. De åker alltid dit en eller två gånger om året.
Jesper sa häromdagen: -Åh, så skönt att vara utan mina bröder. -Jag har inte saknat dem ett dugg.
Ja, det kan nog vara skönt för dem att ibland vara uppdelade och inte alltid vara tillsammans jämnt.

Imorgon ska jag och en kompis till mig åka till Kiel i Tyskland för två dygn men nu har hon blivit sjuk. Usch så tråkigt, dels att hon blev sjuk och dels att hon nu inte kan följa med till Kiel.
Jag funderade då på hur jag nu ska göra med resan men tänkte att jag frågar väl Jesper om han vill följa med istället och det ville han. Det är väl shoppingen som lockar och inte just att få resa med sin mor kanske....
Hur som helst så åker vi två och det är ju kul att få göra någon resa med bara ett av barnen, särskilt nu när de andra åker skidor i Sälen. Snart är de så stora att de inte vill åka med oss föräldrar längre....

Angående mina nyårslöften så har jag äntligen fortsatt min viktnedgång och nu har ytterligare 0,5 kilo försvunnit. Ja de två veckorna innan så hände absolut ingenting, trots att jag har fortsatt med mina promenader och även börjat med lite (med betoning på "lite") crosstraining. Så hittills har nu 4,1 kilo försvunnit utav de 5 kilona som jag hade som mål. Är nöjd med detta. Har dock slarvat med promenaderna de sista 3 dagarna, har helt enkelt inte hunnit (eller inte prioriterat detta....).

Och så är det en hel del OS på gång och ikväll börjar ishockeyn. Det får man titta på! Heja Sverige! Hittills har utdelningen bara blivit 3 silver och 1 brons men jag hoppas att det blir fler och högre medaljer så småningom.

Nu är det dags att packa, imorgon reser vi ju. Vill ha allt klart och färdigt ikväll.
Må gott alla!
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar