Translate

söndag 23 februari 2014

OS i stort och smått....

Usch, just nu mår jag inte alls bra, är illamående och magen känns väldigt konstig. Jag hoppas verkligen att det går över.
Imorgon startar vi ju vår OS-vecka med fritidsbarnen, då ska vi ha invigning och vår rektor ska hålla ett invigningstal och "tända elden" (samt visa lite akrobatiska övningar - det vill man ju inte missa).
Sedan kommer vi att ha olika OS-grenar på tisdagen och onsdagen, det blir slalom, backhoppning, curling, skidskytte och ishockey som grenar - ja dock i lite "annorlunda varianter". Dels så är det ju helt snö- och isfritt, som vintrarna ofta är i Göteborg och dels är det ju svårt att genomföra vissa grenar som de är i verkligheten förstås.

Det ska bli jättekul. På torsdagen har vi OS-avslutning med medaljutdelning till alla (deltagare, funktionärer och publik). Vi hade en OS-vecka förra hösten fast då var det sommar-OS som gällde med olika sommargrenar. Vi vuxna kommer ju också att ikläda oss olika roller under detta OS, någon är reporter, någon en rysk prinsessa (eller vad det var....), någon är fotograf m.m - utklädda såklart, samt att det lär komma en del föräldrar som kommer för att titta på, så kul :)
Och jag är imponerad och stolt över att Sverige har gjort ett så bra OS i Sotji, hela 15 medaljer fick vi. Tack för detta fantastiska OS som man har försökt följa så mycket man hunnit! Jag lär minnas Charlotte Kallas superfantastiska vinst när hon hämtade in 26 sekunder, hann ifatt och sedan smet förbi och hade krafter kvar att spurta in i mål - helt grymt gjort!!! Idag hejade jag på att Sverige skulle ta guld mot Canada i ishockeyn men vi räckte tyvärr inte till. Det är ju inte dåligt att få silver heller förstås - och vi slog ju grannarna Finland i semin :)
Vad ska man nu se på tv:n, nu när OS är slut?
Må gott alla - det hoppas jag att jag gör imorgon i alla fall.
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar