Translate

söndag 27 oktober 2013

Teknik igen - ett återkommande tema....


Har haft en härlig helg i Skövde hos syrran och med min kompis från Tibro med respektive. Så kul att vår träff blev av och att få prata om gamla minnen och annat.....

Tidigare i veckan dog min router, ja, jag testade flera gånger att få igång den igen, satte i sladden på nytt, bytte till olika uttag och ställen m.m. men inte ens en endaste lampa lös. Testade flera gånger under några timmar men ringde sedan dagen därpå till Tele2 och de skickade en ny med posten.

2 dagar senare (innan jag hunnit få en ny router) så testade jag den igen - och kors i taket - nu helt plötsligt fungerar den.....så konstigt. Ringde upp Tele2 igen och förklarade och frågade om jag skulle låta bli att hämta ut den nya och låta den gå i retur igen, men han tyckte att jag skulle byta ut den gamla ändå ifall det kunde vara något glapp så det inte skulle inträffa igen. Ok, så bra.....jag tyckte ju att det var lite pinsamt att ringa och tala om att man nu helt plötsligt hade fått igång sin router igen.

Nu när jag har börjat lite smått att ta lite promenader så ville jag ordna lite musik på min I-phone och använda ett par hörlurar (ja, de hörlurar som jag fick i samband med min mobil försvann snabbt till någon utav grabbarna, hihi...) så jag köpte mig ett par nya. Men.....jag undrar om jag har deformerade öron, för jag får helt enkelt inte hörlurarna att sitta fast i öronen, de åker av hela tiden oavsett hur jag försöker pressa in dessa i öronen....hur svårt kan det vara att få dem att sitta kvar? Gav bort dessa också till en av mina grabbar och har nu lånat min store sons beats (lurar som sitter fast på huvudet, mitt huvud verkar inte vara deformerat i alla fall, hahaha.....).

Jag har en kollega som "pärlar" egna smycken, hon gör nu rosa-bandet-broscher, samt örhängen och halsband. De är jättefina och 20 % av kostnaden går till materialet och 80 % skänker hon till cancerforskningen - ett jättebra initiativ. Själv har jag bidragit genom att ha köpt 3 broscher och ett par örhängen och ett halsband.

/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar