Translate

fredag 18 oktober 2013

Om händelserna här i Biskopsgården m.m.

Äntligen fredag och helgen har precis startat. Idag har jag varit flitig med bla tvätt och 5 km promenad, så jag är nöjd. Ikväll var första gången denna veckan då vi faktiskt åt middag tillsammans alla 4 - tacos som vi oftast har varannan fredag (den fredag barnen är här). Annars är det nästan alltid någon som är iväg på någon träning eller ute med kompisar.


Ja, på tal om att vara ute med kompisar - nu har det ytterligare varit skjutningar här i Biskopsgården, när ska det ta slut....? Ska man våga låta sina egna grabbar vara ute på kvällarna? Ja, nu är de visserligen inte just i det område där dessa skjutningar har ägt rum, men ändå. Vi bor ju inte så långt ifrån. Idag känns det som om det är "vardagsmat" att se och höra dessa polishelikoptrar cirkulera på himlen.
Vi har bestämda tider som gäller vardagar, vilket är kl 19 för den yngste, kl 20 för mellangrabben och kl 21 för den äldste, men detta är på vardagar. Idag är det fredag och på helger får man väl ge tillåtelse till lite senare tid. Egentligen ska man väl vara glad över att de vill vara ute med kompisar. De spelar ofta fotboll dessutom, så de håller sig aktiva och inte bara sitter här hemma och spelar x-box eller PS3.

På onsdag ska jag till börsen på gratifikation. jag har arbetat 25 år i kommunen, som fritidspedagog. Herregud - har jag verkligen arbetat så länge? Inser att jag har arbetat fler år än vad jag har kvar i yrket. Ett yrke som jag trivs otroligt bra med. Ett stimulerande och varierat arbete, goa kollegor och härliga barn. Hur som helst ska det bli så roligt att få gå på gratifikation. Jag valde förresten pengar (5000:-) istället för någon klocka eller halsband. Jag kan ju köpa ett eget smycke för de pengarna istället. Nu ska visserligen pengarna skattas men några tusenlappar blir det ju i alla fall.
/ Åsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar