Translate

måndag 25 april 2016

Fick en chock idag och barnen också....

Har varit på passmyndigheten ikväll och gjort pass för mig och mina barn. Vi kom kl 15.45 och det var 70 nummer före oss. Jag trodde det skulle ta minst 3 timmar och hade laddat med en god bok. Grabbarna gick iväg till 5:an huset och jag stannade dels kvar och vaktade vår tur samt att benet behöver vila, jag kan inte gå omkring för mycket efter min åderbråcksoperation. Har fortfarande rätt mycket värk och äter dagligen värktabletter.
1 tim och 50 min senare var vi klara. Toppen, det gick rätt snabbt ändå. Jag ringde grabbarna när det var typ 25 nummer kvar, men i slutet tickade nya nummer på snabbt och vårt nummer hann komma upp innan grabbarna kom. Dock kom de typ en minut senare när jag stod i luckan och pratade med polisen där.

Jesper som är myndig hade inte fått med sig sin plånbok, så typiskt, men det gick bra att jag som förälder intygade åt honom genom ett papper att fylla i. Hon frågade om han skulle passa på att göra ett nytt id-kort också, men han är ju på god väg att ta sitt körkort, så det ska inte behövas. Tider är inbokade för teori och uppkörning i maj.
Polisen som vi var hos var otroligt trevlig och pratsam, Alexander passade på att skämta och skoja vilket hon uppskattade. Hon sa att vi nog inte har en enda tråkig stund hos oss när vi har Alexander :)

En annan sak chockade mig verkligen idag. Deras pappa Ulrik hade fyllt i papper för våra två yngsta barn, Alexander och Felix eftersom vi har gemensam vårdnad och att han inte närvarade. Men så var det tydligen inte. Ulrik och jag har gemensam vårdnad om Felix men om Alexander har tydligen jag ensam vårdnad om. Det hade jag ingen aning om och inte Ulrik heller. Väldigt konstigt då jag aldrig har ansökt om någon ensam vårdnad. Våra barn har vi halva tiden var och tar alltid alla beslut kring barnen tillsammans. Jag undrar hur det kan bli så, ensam vårdnad om ett av barnen utan att varken jag eller Ulrik har ansökt om detta och inte skrivit på några sådana papper heller.....Nåja, nu är det knappt ett år kvar och sedan är ju Alexander myndig han också.

Nu vet vi hur långa vi är allihop, det var ju ett tag sedan vi mätte oss.Jag är 180, Jesper är 182, Alexander är 187 och Felix är 174. Felix har dock inte vuxit färdigt ännu, så han växer nog om både mig och Jesper.
Nu är det skönt att vara hemma och lägga upp benet i högläge igen.

1 kommentar:

  1. Precis samma sak hände mig för många år sedan när min dotter behövde nytt pass. Hade ingen aning om att jag hade ensam vårdnad.

    SvaraRadera