Translate

onsdag 13 april 2016

Äntligen kan det vara över.....

Jag har aldrig klarat av en sak som borde vara enkel, och lär nog aldrig klara av det heller.....vadå? Jo, att kunna putsa fönster perfekt, eller ja, åtminstone godkänt. Jag får alltid några ränder hur jag än gör. Putsar lite i taget på fönstret, gnuggar  efterhand med knölat tidningspapper m.m. Hur kan en sådan enkel sak vara så svår?

En annan sak som stör mig är denna kontroll på vad jag gör på internet. För några daggar sedan lade jag ut en annons på min skänkessida angående ett stjärngosselinne och jag googlade på detta då jag fick blackout och inte kom på snabbt nog vad det heter (fastnade på lucialinne). Nåja, hur som helst så får jag nu på min facebook en massa reklam om stjärngosselinnen från olika företag. För några månader sedan googlade jag på Aiya Napa i Cypern som min ene som skulle resa till i sommar (vilket tråkigt nog inte kommer bli av). I flera veckor kom det annonser om Cypern och resor till Ayia Napa. Detta blir lite irriterande....i alla fall alla dessa stjärngosselinnen som dyker upp varje dag nu. (Och nu googlar jag ju en bild till, för att ha till denna blogg, hihi....)



En sak gjorde mig dock extra glad idag. Ni som har följt mig vet nog att jag har haft (och fortfarande har) problem med en illaluktande doft i köket vilket jag och även andra refererat till en död råtta. I ett par dagar har flera personer från min bostadsförening Balder och andra arbetare som de har kontaktat varit hemma hos mig för att få veta vad detta kan bero på.
Idag var 4 män här och de konstaterade att det som luktar är min golvmatta i köket. Den är säkert inte bytt sen husen byggdes på -70-talet och förmodligen är det en skarv som gått upp och att luft har kommit in där och skapat denna doft som uppkommit vid nu 3 tillfällen.
Detta betyder att jag nu får en ny golvmatta i köket och jag ska gå dit imorgon för att välja matta. YES!! Den mattan jag har nu är både ful och sliten och jag tar gladligen emot en ny matta. Nu ska man bara bestämma vilken matta och vilken färg. Detta ser jag fram emot, både att få ny matta och att förhoppningsvis en gång för alla få bort lukten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar