Translate

onsdag 27 april 2016

Akut sjukhusbesök idag.

Ringde Lundby sjukhus i morse då jag sedan igår haft tilltagande smärta samt en jättesvullnad (stor bula) i ljumsken. Tänkte att det kanske kunde vara en infektion i såret, så bäst att kolla upp det för säker hets skull.
Fick tiden 10.00 och kom in strax efter 10.30. I väntrummet under den halvtimmen kom en hel del folk och alla blev inkallade före mig. Tyckte det var lite konstigt då jag hade fått en tid så jag frågade ang detta och fick svaret: - Oj, då har vi gett dig fel tid, vi kunde först kl 10.30 så det var den tiden du skulle komma. Jaha, det var ju mindre kul. Nåja, en halvtimme var ju inte så farligt att vänta i och för sig, men onödigt om jag inte hade behövt det....

Väl inne så kom även en läkare förbi och tittade på den enorma bulan och konstaterade inre blödning som kroppen själv får ta hand om, men det kan dröja flera månader innan bulan försvinner.....varför ska jag alltid råka ut för komplikationer? Minns ju min brännskada i foten som jag fick infektion i. Tur i alla fall att det inte var någon infektion nu.

De passade på att plocka bort stygnen också, så slipper jag komma in dit på måndag för detta. Så nu skall det tejpas med kirurgtejp helst i ett år och inte sola på ett år heller. Nåja, jag brukar ju ändå inte bli brun som en pepparkaka, så benen får väl vara vita i sommar :)

En sak som är lite jobbigt är att när jag köpte denna kompressionstrumpa (stödstrumpa) så finns det olika storlekar för bredden och jag skulle ha storlek M. Men längden då? Varför görs inte olika storlekar i längd? Hur mycket jag än drar i den täcker den inte hela låret som den ska utan slutar nästan på halva låret, mitt på ett av såren dessutom.

Samma sak är det många gånger när man köper jeans. På herrjeans köper man storlek i både längd och bredd men damjeans har bara olika storlekar i bredd oftast. Då får man titta på de få jeans som det står X-long i, och då blir utbudet genast mycket mindre. Tror tillverkarna att män är olika långa men kvinnor har samma längd?
På vissa postorderföretag erbjuds byxor i två eller tre olika längder. Erbjuds det i två olika längder är oftast båda längderna för korta i innerlängd. Där förlorar postorderföretagen kunder, de kvinnor med extra långa ben.
Nu är det vila med benet i högläge igen och fortsätta på min bok.
Ha en go dag alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar