Translate

söndag 8 mars 2015

Dubbla misstag vid två tillfällen....

Varför vaknar jag alltid före klockan 8.00 både lördag och söndag, fast jag inte behöver? Och har jag väl vaknat så brukar jag inte somna om. En fördel är ju såklart att det blir mycket helg när man inte sover bort den :)

Under två veckors tid eller mer, har jag försökt sälja 5 handväskor på olika säljsidor för 50:- men inget napp. Jo, en väska fick jag såld för 55:-, men 4 väskor var det inget napp på. Så jag väljer att skänka ut väskorna istället och helt plötsligt är det väldigt många som är intresserade, på en väska är det över 40 intresserade, hm.....gratis är gott!

Äntligen är jag igång med mina promenader igen, det känns skönt :) Försöker gå en halvmil flera gånger i veckan, helst nästan varje dag! Alltid bra för kroppen att vara fysisk aktiv, nu när innebandyklubban är lagt på hyllan för gott! (Har väl insett att det var dags att inse att det inte blir någon mer innebandy för min del, tyvärr).
Vi är några, ja rätt många, på mitt jobb som brukar anmäla oss tillsammans till att springa/jogga/gå/lunka på Vårruset i Slottskogen i Göteborg varje år. Men nu är det andra året i rad som jag inte kan vara med tyvärr. Jag arbetar lite fackligt och två dagar per år har vi två fackliga dagar med övernattning och självfallet infaller övernattningen exakt samma dag som vårruset även detta året, precis som det även gjorde förra året. Varför är det alltid så att roliga saker ska infalla samtidigt?
Samma är det med att jag har bestämt att min mamma och min syster kommer ner till mig i påskhelgen bla för att fira att Felix fyller 13 och Alexander fyller 16. Just på långfredagen hade jag visst bokat med ett gäng andra tjejer att jag skall gå för att se "Flashdance". Det glömde jag att det var just den fredagen vi skulle gå, så när jag sa det till mamma och syrran så hade de redan köpt tågbiljetter som inte går att lämna tillbaka. Nåja, de får helt enkelt roa sig själva här hos mig tillsammans med mina barn. Nu är väl mina stora grabbar förmodligen mest på sina rum ändå...Synd att det blev dubbelbokat här också, men inget jag nu kan göra något åt. Jag får umgås mer på skärtorsdagens kväll och på dagarna tillsammans med min mamma och min syster.
Ha en go söndag alla.
Åsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar