Translate

måndag 16 mars 2015

Jag är förvånad, besviken, sur och nöjd - ej samtidigt :)

Idag är Jesper med sin klass i Stockholm på lite studiebesök. De sover över tills imorgon på ett vandrarhem och vad jag förstod ska de även besöka riksdagshuset och slottet också. Får hoppas att de får det jättekul i Stockholm. Jesper ska dela rum på vandrarhemmet med 5 andra killar i klassen och var noga med att packa med sig en förlängningssladd - för de måste ju alla killar kunna ladda sina mobiler under natten ;). Jag sa att det säkert lär finnas tillräckligt med vägguttag på vandrarhemmet med det tror inte Jesper, i alla fall inte tillräckligt i deras rum :)
 I lördags hade jag bjudit hem 4 andra tjejer för att se finalen i melodifestivalen och det blev en mycket lyckad kväll, ja förutom maten som jag inte tyckte blev så bra. Jag hade gjort två olika sorters köttfärspaj och de brukar vara godare än vad jag tyckte de blev i lördags. Nåja det gick ner med lite vin i alla fall, hahaha.

Jesper kom förbi igår och tog lite paj. Efteråt såg jag att han hade ätit upp all pajskal från ena pajen, hm......vad sur jag blev....men han sa bara: -Ja, det är ju pajskalet jag tycker är godast....

Promenerandet funkar bra, försöker promenera varje dag, oftast en halvmil varje gång. Förra veckan ser jag via runkeeper-appen att jag gick 3,24 mil - det är bra!

Lyssnar nu på nyheterna och där pratas det bla om selfie-pinnen som tydligen är väldigt vanlig! Jaha, jag har varken sett någon använda en sådan och vet inte heller någon jag känner som äger en sådan - men det kanske mest är till för ungdomarna :)

På tal om både melodifestival och selfie - för mig betyder det nya ordet groupie något helt annat än en selfie med en grupp av människor. Den låten "Groupie" kommer definitivt bli en sommarplåga.
I år verkar alla vara överens om att rätt låt vann - Måns Zelmerlöv!
Ha en go vecka alla.
Kram Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar