Translate

söndag 14 september 2014

Idag är en viktig dag!!!

Idag är en stor och viktig dag. Idag ska vi rösta, det är för oss i Sverige en demokratisk rättighet som vi alla ska utnyttja. Det är inte alla länder som har denna rättighet. Jag går alltid och röstar på själva valdagen, om jag kan. Tycker att det känns lite högtidligt att få göra det. Jag ser fram emot att få promenera iväg till Svartedalsskolan om en stund och lägga mina röster i de olika valen. Det är inte alltid jag väljer samma parti i alla valen. I år har jag försökt att bli så insatt som jag kan bli. Tycker att det har varit många intressanta partledardebatter som jag har följt. Jag har ju t.o.m varit på en partiledardebatt här i Göteborg, som Lärarförbundet anordnade. Den var också mycket intressant.

Min förkylning är fortfarande kvar, förstår inte hur den kan vara lika intensiv nu när jag snart går in i 4:e förkylningsveckan. En kollega på jobbet sa till mig att när förkylningen tar lång tid innan den går över, ja då börjar man bli gammal.....jaha, tack för den ;)

Senare idag ska jag hämta Felix vid Stena-terminalen. Han har i helgen varit i Danmark på fotbollsläger, jag hoppas att han har haft det skoj. Förra året var ett danskt lag här i Göteborg på läger och i år åkte Felix lag över till dem. Kul för dem att möta ett lag från ett annat land. Undrar om han förstod lite danska eller om de fick prata engelska istället? Det ska bli kul att få hur hur han har haft det :)

Nu hoppas jag att dagen även blir solig, skall strax ut och njuta av en promenad. Må gott alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar