Translate

torsdag 5 januari 2023

Tack 2022 - välkommen 2023!

Nyårspresent
 Nu känner jag att det är dags att komma igång med min blogg igen. Det går alldeles för lång tid emellan. Sist jag skrev var i juni förra året.

Nytt år och nya utmaningar väntar!

Gör som många andra och sammanfattar förra årets händelser men håller mig kort. 

Största händelsen är att jag äntligen fick träffa på lyckan igen - har träffat en fantastiskt underbar man.

Delger er här vilka fina smycken jag fick till nyår (och jag fick faktiskt flera andra fina smycken till jul också). 

Julklapp
Dock är det bara saker och ting och det allra viktigaste med vår relation är att vi finns där för varandra, vi träffas ofta och trivs så bra i varandras sällskap. Vi har samma humor (oftast kanske jag ska skriva....), har roligt ihop och hittar på många roliga saker som vi gör tillsammans.

En av dem är att resa utomland och trots att vi bara varit tillsammans i 10 månader så har vi hunnit med tre resor, till Gdansk i Polen, Alanya i Turkiet och Wien i Österrike och fler resor lär det bli. 

Gdansk
En av de mest minnesvärda sakerna var när vi under två dagar hyrde en mc och reste upp bland bergen i Alanya och badade i kalla källor och till och med i vattenfall. Måste också tillägga att jag faktiskt var sjuk de dagarna i Turkiet men det stoppade mig inte från att nyttja dagarna ändå under veckan. Inte ville jag ligga på hotellrummet och vara sjuk. Tur att vi hyrde en mc så jag kunde sitta med bakom medans han körde och hittade otroligt bra i staden - och ja, jag hade inte kunnat köra mc ändå då jag bara har körkort för bil.

Alanya
Resan till Gdansk var vår första resa som endast kostade 1000 kr för flyg och hotell i två nätter. Väldigt fin stad, mysigt i gamla stan och fin arkitektur.

På tal om fin arkitektur, då ska man verkligen resa till Wien, jag har aldrig varit i en så fin stad som denna. Otroligt vacker och då var vi där under hösten. Kan rekommendera er som vill resa dit att resa på våren istället, då är det nog ännu finare.


Wien


Sedan har vi gjort mycket annat, promenader på öar i skärgården, åkt Oceanbus, ordnat fester för våra vänner och en massa annat som jag inte minns just nu.

2023 - ja vad väntar då? Det är väl tur att man inte vet detta ännu, skönt att inte ha livet utstakat utan man kan skapa sitt eget liv med de val man väljer.

Det jag tänker på är också saknaden efter mina nära och kära, det är i år 15 år sedan min pappa gick bort i MS, tänkt att tiden går så fort.

Det är också 2 1/2 år sedan min syster gick bort i en hjärnblödning (kanske spelade hennes diabetes en roll i det hela också). Det känns inte heller som om det har gått 2 1/2 år sedan, henne tänker jag fortfarande på då och då. Så alla ni som har syskon - var rädda om varandra.

Min härliga mamma och mina tre underbara barn har jag kvar och jag är så otroligt stolt över alla mina tre fantastiska killar. 

Jättestensskolans matsal
Vad hände mer under 2022? Ja en stor del av tiden tillbringar man på jobbet - och jag trivs fantastiskt bra på min arbetsplats. I höstas fick jag delvis nya kollegor som jag trivs väldigt bra med, att ha goa kollegor gör minst halva jobbet. Och jag vill säga att jag nog alltid haft goa kollegor, det är så viktigt.

Nu har jag bott i mitt hus i 1 1/2 år och här trivs jag också som fisken i vattnet :) 

Covid-19 håller oss fortfarande i sitt grepp och jag har nog haft covid minst tre gånger, två gånger som jag fått det konstaterad och den tredje gången testade jag mig faktiskt inte, jag bara höll mig hemma själv i en vecka. Efter varje gång så har jag klarat mig från att förlora smak och lukt men jag har varit extremt trött i många veckor efter varje gång. Jag som alltid tyckt att jag har så mycket energi och ofta många bollar i luften samtidigt och är aktiv (nja inte aktiv på träningsfronten....tyvärr men aktiv med att göra en massa saker). 

Nu känner jag fortfarande att jag inte är helt återställd sedan sista gången jag hade covid och orkar inte lika mycket som tidigare. Men jag räknar med att det också rättar till sig snart snart.

Känner stor sorg och frustration över att vi fått denna trista pandemi i världen. Vet att vi haft andra pandemier tidigare men dessa klarar vi oss utan. Så många människor som fått sätta livet till för detta fruktansvärda virus.

Läser nu igenom vad jag skrivit hittills och inser att det var rätt tråkig läsning, sorry. 

Hur som helst, nu vänder vi blad, vi hoppas Covid-19 försvinner och jag önskar alla ett fantastiskt 2023!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar