Translate

lördag 14 november 2020

Kära syster i himmelen!

Idag är det världshälsodagen den 14 november och 
den vill jag uppmärksamma lite extra, till minne efter min lillasyster Sofia!

Det har nu gått mer än 5 månader sedan vi förlorade henne och jag tänker fortfarande ofta på henne och saknar henne oerhört.
Det känns inte rättvist att hon inte fick leva mer än 48 år innan komplikationer i diabetsens spår blev för svåra.
Jag tycker det är bra att vi har speciella dagar som vi uppmärksammar, såsom rocka sockorna för downs syndrom-dagen, rosa bandet för bröstcancer, diabetsdagen med mera.

Jag vill också uppmärksamma er som läser att ta ställning i frågan om donation.
Jag har förstått att många inte vet hur deras nära och kära tänker i frågan och därför är det många organ som skulle kunna användas som inte gör det då släktingar inte vet hur den avlidna tyckte i frågan. Så berätta för nära och kära hur ni tycker.

För en dryg vecka sedan åkte jag hem till min mamma i Tibro då vi bland annat gick till minneslunden på kyrkogården i Tibro för att minnas och hedra Sofia och även min pappa, mormor och morfar.
Vi sa både jag och mamma att vi också vill ligga här i minneslunden som Sofia och pappa gör. Att ha en grav innebär att någon ska sköta denna plats och det vill jag inte lägga på mina tre barn. Det är dessutom 18 mil mellan Tibro och Göteborg där både jag och mina barn bor.

Må gott alla läsare och njut av varje ny dag!



3 kommentarer:

  1. Instämmer i dina tankar om minneslund. Fint för de som blir kvar att ha en plats att gå till men som de inte måste sköta om.

    SvaraRadera
  2. Instämmer i dina tankar om minneslund. Fint för de som blir kvar att ha en plats att gå till men som de inte måste sköta om.

    SvaraRadera
  3. Vet inte varför jag blir unknown ???? Det i alla fall Jessica Persika som skriver :-D

    SvaraRadera