Translate

lördag 3 oktober 2020

Ett dyrt misstag och en utelåsning!

Trots covid-19 så behöver man ju kunna leva något normalt liv också och såklart fortsätta vara noga med att tvätta händerna och hålla social distansering. Nu sista tiden har jag träffat flera olika goda vänner och var i veckan ute med före detta kollegor och åt middag på restaurang. 

Så trevligt att träffas och mycket god mat. Dock blev det en dyr kväll då jag åt tre-rätters samt glömde av att stänga av min parkering. Jag har en inställning om att jag ska få en avisering varje timme vilket jag inte fick. Mer än ett dygn senare får jag ett sms om att jag har en pågående parkering som nu överstiger 300 kr. Den slutade på 387 kr, inte så kul.

Dagen efter när jag träffar några andra vänner kommer detta upp på tal och en säger att man borde kunna få tillbaka pengar om man anmäler detta.

Jag gjorde detta och "kors i taket", jag får ca 330 kr tillbaka, insatta på mitt konto - inte alls dumt. Så det kan jag rekommendera er andra, reklamera om ni inte fått avisering som utlovat. Men hädanefter ska jag faktiskt välja en sluttid också - om jag kommer ihåg detta.

I kväll, lördag kväll njuter jag och Lennart i bubbelpoolen och hundarna Tjabo och Ragnar ser avundsjukt på genom fönstren och undrar varför de inte får vara med oss ute. Här syns Tjabo genom fönstret och undrar varför de inte får vara med oss ute. Här syns Tjabo genom fönstret.

När vi skulle gå in i huset efteråt så hade Ragnar hoppat på handtaget till altandörren så handtaget åkte ner och vi var utelåsta. Suck, inte kul att bli utelåst i oktober månad och med endast en handduk på sig.

Som tur var så var grannarna hemma och de hade en extranyckel så vi kunde låsa upp. Så skönt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar