Translate

tisdag 18 maj 2021

 Dags för årets första blogginlägg!  

De blir färre och färre men nu är jag hemma och är sjuk denna veckan så nu har jag gott om tid att skriva.

Har inte feber men halsont, hostar, nyser och rinnig näsa, så jag gick för säkerhetsskull och tog ett covid19 test igår, första gången jag gör detta test. Fick svaret i morse att det var negativt, precis som jag trodde. Tänkte väl att det är en vanlig förkylning men bra att veta.

Jag som hoppades att snart kunna vaccinera mig som de flesta andra redan har gjort som är i min ålder, men får vänta tills jag blir frisk igen.

Nu framöver är det mycket som händer, en flytt kommer ske, min yngste son tar studenten från Naturprogrammet mattespets-programmet med finfina betyg. Han har nu sökt in till Chalmers för att plugga matte eller fysik i 5 år och jag skulle bli förvånad om han inte kom in där med så fina betyg. Måste nog få skryta lite mer med att han skrev 1,9 på högskoleprovet på mattedelen, vilket är väldigt bra (och då var han ändå inte helt nöjd).

Min äldste son går också ut sin utbildning till viss del, han börjar jobba som aspirant 3 dagar senare och det ser han fram emot, nya spännande utmaningar.

För mellansonen går det bra som vanligt, han jobbar på och är i princip aldrig sjuk, åker alltid tidigt till jobbet. Hjälpsam kille som alltid ställer upp om man ber honom, ja det gör de allihop, mina barn.

Tänkt att man kan få ha förmånen att vara så stolt och lycklig över att det går så bra för alla mina tre ungar :)

På grund av äldste sonens jobb har jag nu påbörjat att göra mina sociala sidor lite mer anonyma, det är inte alltid en fördel att heta ett ovanligt släktnamn. Hade varit enklare att heta Johansson, Andersson, Karlsson eller liknande.

Nu är min facebooksida enbart för vänner så alla följare jag hade, hela 523 personer är nu borta. Förresten, varför vill så många okända följa min sida har jag många gånger undrat. Vissa har jag sett är vänner till några av mina vänner, några är med på min skänkessida men många är till och med namn med helt oläsliga alfabet. 

Imorgon ska jag ta mig tid att även rensa bland de vänner jag har, vem behöver 760 vänner på facebook? Ibland undrar man varför man tackat ja till de man inte känner eller ens vet vilka de är.

Jo, en sak till som är ett otroligt sammanträffande angående facebook. Jag ändrade mitt namn till mitt förnamn samt mitt andranamn och då skrev en kusin till mig och undrade var mitt andranamn kom ifrån. Hon heter nämligen likadant i andranamn och med samma stavning (Catrin). På min mammas sida är det bara 6 barn varav två utav oss har samma andranamn. Jag frågade min mamma om det men hon hade ingen aning. Det är inget släktnamn i alla fall. Tydligen gillade min mamma och min moster samma namn bara. Googlade lite på både namnet Åsa och namnet Catrin, de är ungefär lika vanliga (eller ovanliga) och som väntat var det mest vanligt på 60-talet och 70-talet att få dessa namn. Har man inget att göra är det ibland kul att bara googla på olika saker.

Vad är det för flytt kanske någon undrar? Ja det kommer jag berätta mer om en annan gång - då får jag ytterligare ett uppslag till ett blogginlägg.

Kanske dags att leta upp en bra serie att börja titta på, nu när man ändå är hemma från jobbet. Detta är min andra dag och jag är redan uttråkad. Att det är så trist att bara vara hemma, är inte van vid det. Det ska man väl vara glad över att man sällan är sjuk, jag gillar ju att jobba. 


Ha en go vecka, nu längtar jag till varmare sommarväder!

Hälsningar Åsa!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar