Translate

söndag 16 september 2018

Konstig upptäckt, förvåning och stor oro....

Upptäckte nu i helgen att jag tydligen har fått lite gratis stuckatur i mitt tak i köket.....nja, ni som vet att jag i många år haft problem med en extremt illa lukt i köket då och då under några veckor i taget så var inte det här så roligt att se. Fast nu kanske min fastighetsägare har något att gå på för att kunna åtgärda problemet en gång för alla. De har försökt genom att byta min köksmatta, målat om i mina skåp med fuktspärr-färg, kollat rör i köket, varit uppe på vinden, borrar hål i väggen m,m men inte hittat orsaken. Nu borde de kunna härröra detta till taket och borra upp där alternativt återigen kolla på vinden ovanför mitt kök. Den här lukten i mitt kök har under många veckor då och då varit ett problem i 4 år, så tröttsamt. Nu är detta anmält igen och jag hoppas de kan lösa det nu. Det känns verkligen inte bra att se detta och jag hoppas det inte spricker och droppar ner en massa vatten där, eftersom det regnar en helg del nu också.




Har i helgen haft besök av min mamma och syster och som vanligt går helgen fort. Vi har farit runt på olika loppmarknader och en sväng till Ikea där min mellanson nu fick en ny hög 120 säng. Han är så nöjd. Jag trodde inte det skulle få plats i hans rum men det blev bättre än jag trodde.
Jag var säker på att sängen skulle gå ut alldeles för långt vid dörren och se konstigt ut men det ser helt ok ut.
Nu vill dock äldsta sonen också att vi köper en säng i storlek 120 istället för 105 som han har idag :)

Nästa helg ser jag fram emot, då skall jag åka hem till min uppväxtort Tibro för att återigen gå på en återträff för oss som gick ut årskurs 9 samtidigt. Vi var 8 klasser från A-H och har träffats var 5:e år sedan dess. Det har nu blivit många träffar och det ska bli så kul att ses igen. Det blir nog ett blogginlägg efter den träffen också.

Ha det gott alla!
Åsa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar