Translate

tisdag 4 september 2018

Fest, London, farligt problem

I helgen har jag varit i Myggenäs ute på Tjörn på en fest fredag till söndag och det var andra festen där.
Det var minst lika härligt som första gången, ja kanske t.o.m ännu trevligare.
Har träffat så många härliga människor från olika delar av södra Sverige och jag hoppas att jag kommer träffa de flesta utav de som var med fler gånger.
Underbart ställe, mycket god mat, musikquiz, musik och dans, bad i bubbelpool, mingel-lek, tema huvudbonad. Vad gäller huvudbonad så var det många fyndiga hattkreationer, peruker m.m. Kul att se!
Ikväll var jag i Kungsbacka hos en ny vän som jag först träffade i januari i år och vi har nu bokat en resa till London. Vi fick både flyg och boende i 3 dygn för 2700:-, väldigt billigt och bra. Vi bor visserligen på ett vandrarhem men där kunde man välja ett rum för två personer istället för sovsal. Dock får vi dela badrum med andra men det är helt ok. Priset per natt är endast 400:-/natt per person, bra pris. Flyget blev lite dyrare än boendet, det brukar vara tvärtom.

När jag skulle köra hem var det mörkt och jag upptäckte till min förfäran att jag inte hade några lysen fram på bilen, dvs jag såg absolut inget framför bilen. När jag kollade så ser jag att parkeringsljusen lyser åtminstone så jag åkte hem i alla fall. Det fick bli helljus fram till motorvägen och sedan följa en annan bil längs vägen. Gissar att en säkring har gått och nu har min mellanson Alex fått i uppgift att kolla på detta imorgon. Tog med bilens handbok upp så får han läsa i den om han inte kan fixa det ändå. Hur många läser egentligen handboken till bilen? Inte jag i alla fall.
Må gott alla!
Åsa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar