Translate

lördag 28 juli 2018

Nya och nygamla vänner, en disträ man på en bar....

Idag är det 33 grader i skuggan och att sitta på balkongen där ingen vind verkar blåsa när det är så varmt ute, är verkligen som en bastu, men jag ska absolut inte klaga. Jag älskar ju sol, sommar och värme och har verkligen njutit av denna sommaren som kommer gå till historien. Jag tror inte jag kommer vara med om en sådan varm sommar igen, det har ju varit väldigt varmt sedan i maj och vad jag har hört ska det vara varmt ända till september. Helt otroligt. Det är varmare här i Skandinavien än det är runt Medelhavet.
Det är nog många som denna sommaren har sovit utomhus, på balkonger och altaner.

Hittills är denna sommaren väldigt bra på andra plan också, jag har fått så många nya vänner som jag har börjat umgås med. Inte bara nya vänner utan återupptagit kontakten med flera vänner från förr i tiden. Jag träffade en vän som jag inte sett på 7 år och en vän som jag faktiskt inte sett på 15 år, tänk vad tiden går fort.
Jag har också träffat en fantastisk man som jag hoppas få en framtid med - för alla nyfikna får ni hålla er lite till ;) Skriver inte mer än så just nu.....men han finns ständigt i mina tankar..... <3

Ikväll var jag ute med en ny väninna jag träffade första gången i januari och vi hade en väldigt trevlig kväll.
Vi tog var sitt glas på 3 olika uteställen och jag måste berätta om sista stället.
När vi kom dit frågade min väninna om vi behövde gå till baren och beställa eller om de kommer förbi bordet. Mannen som serverade sa att han strax kommer förbi. Tiden gick och han glömde av oss.
Efter en väldigt lång stund då han går förbi oss frågar han om allt är ok. Nej, sa vi, vill vill gärna beställa. Ok, sa han och hämtade menyer. Där beställer vi var sitt glas vitt och drumsticks för 45:-. Han kommer med vinet och ställer på bordet som har fullt av matrester. Sedaan tillbaka efter ett tag och torkar bordet.
Lite senare kommer han in med en hel tallrik med olika smårätter. Vi säger tt vi bara beställde en sort för 45:- istället för alla smårätter för 155:-. Ok, då kan ni behålla dtta ändå så löser jag det.
När vi sedan ska betala är det inslaget 155:- för maten ändå men han säger att vi kan betala 100:- mindre. Ok, då gör vi det och undrar hur han ska redovisa det kvittot i kassan när det är instämplat för 100:- mer. Knepig man och knepigt ställe. Hit går vi inte fler gånger. Men detta till trots så var det en trevlig kväll.
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar