Translate

torsdag 14 juni 2018

Skolavslutning, kollegor, glömska...

Idag har det varit skolavslutning och jag fick många fina presenter. Har egentligen påbörjat veckan med att äta GI - alltså inget vitt överhuvudtaget. Ingen pasta, inget ris, inga potatisar och framförallt inget bröd. Till lunch idag serverades hamburgare och jag åt den utan bröd, det blev med andra ord enbart kött med lite dressing på, var inte lika gott utan brödet. Nåja,. Sedan bjöds det på tårta och jag tog en bit och nu när dagen ändå är "förstörd" så blir det nog lite choklad också...ler...

Min yngste sonen gick ur grundskolan och till hösten börjar han gymnasiet. För ett par veckor sedan tog min mellersta studenten! Tänk att ens barn nu blivit så stora. 
De fick båda två fina betyg som de är stolta över, så kul för dem och så stolt jag är över mina barn!
Just nu ikväll är min yngste på avslutningsfest för de båda 9:e klasserna som gick ut skolan. Jag hoppas de får en riktigt underbar fest! Ska bli kul att höra sen när de kommer hem i natt.

Förut var jag och handlade vid Wieselgrensplatsen och mötte en f.d kollega från min förra skola och de hade också haft skolavslutning och hade ikväll traditionsenligt en aw efter sin avslutning på en krog där. Jag passade på att gå in dit och hälsa på alla kollegor från den skolan. Det var kul att träffa dem igen.
När jag kom hem från affären så var jag nog i andra tankar för när jag gått upp 4 våningsplan till min lägenhet kom jag på att jag glömde ta med mig matpåsarna upp från bilen. Hur glömsk får man vara egentligen? Det var bara att gå ner 4 våningar till bilen och hämta dem och sedan upp igen :)

Tre veckors arbete till och sedan har jag semester, härligt! Det sägs att det oerhört varma och fina vädret vi haft i Sverige i en månad nu, kommer fortsätta hela sommaren! Det vore ju toppen om vi äntligen kan få en riktigt varm och solig sommar i år!

Må gott alla!
Åsa




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar