Translate

torsdag 7 juni 2018

Blev illa bemött ikväll.

I måndags sprang jag blodomloppet på 5 km i Slottsskogen. Trots att jag är helt otränad så sprang jag nästan hela loppet, jag gick en lång uppförsbacke i slutet, annars sprang jag resten. Visserligen på en rätt dålig tid, ca 38 minuter, men jag är ändå stolt över min prestation.

Idag är det torsdag och jag har fortfarande träningsvärk i låren och den lär väl säkert bestå imorgon fredag också. Inser att jag nog borde träna lite mer än vad jag gör. Det har inte blivit så mycket promenader heller på sista tiden. Kan bero på att min granne och promenadvän är bortrest men mest troligt att jag har haft fullt upp med en massa annat och inte hunnit prioritera detta.


Idag åkte jag in till stan för att återigen fixa mina naglar och när jag kom in på min bokade tid kl 19.00 så sa de att jag inte hade någon tid bokad. Jag hävdade motsatsen då jag vet att jag hade bokat denna tiden,. De hävdade tvärtom. De ville inte ta emot mig då det bara var en timme till stängning och att de hade fullt upp med kunder. De hade redan fått avvisa flera studenter som ville fixa fina naglar till sin student. Fast de hade inte bokat tid.

Till slut blev jag sur och tog fram min mobil och visade dem att jag ringt dem i måndags. Sa att jag helt velat boka tid på onsdag men att de sa att det var stängt och att jag då bokade kl 19.00 ikväll. Andra kunder blev lite upprörda också och sa till dem att jag inte skulle påstå detta om det inte var sant. Så till slut fick jag vara kvar och jag fick mina naglar fixade.Men jag vet inte om jag är så pigg på att fortsätta gå till den salongen mer när jag fick det bemötandet. Den som svarade när jag ringde i måndags måste glömt av att skriva in mitt namn för idag. Inte mitt fel. Det får faktiskt stå för dem. Jag var färdig kl 20.10, så de fick jobba över 10 minuter. Dock var näst sista kunden klar 20.05 så de hade ändå fått jobba lite längre.

Idag hade vi drop-in på fritidshemmet och vi hade tillverkat en massa smycken tillsamma
ns med barnen, de blev så otroligt fina! Vill visa upp dem här. Det är armband, halsband, örhängen och smycke i nyckelringar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar