Translate

torsdag 31 maj 2018

Student, arg spanjor och annat.....

Igår tog min andra son studenten och klivet in i vuxenvärlden. Min yngste går ut 9:an och börjar gymnasiet till hösten. Så stora mina söner blivit nu och så stolt jag är över att det går så bra för dem!
Studenten gick toppenbra, dock var det lite väl varmt väder. Igår slog Göteborg värmerekord för maj månad någonsin, för årets varmaste dag. Det var 31,3 grader och sonen hade mörk kostym på sig. Det var nog väldigt svettigt.
Själva stod vi och trängdes i en folksamling och inväntade utspringet.

Efteråt åkte de flak runt stan. De var 4 klasser på ett och samma flak, så totalt ca 100 elever som hoppade på flaket. Det gungade rejält när de hoppade och dansade till hög musik.
På kvällen hade vi bjudning med smörgåstårta, grillning av hamburgare, tårta, presentöppning och umgicks med släkt och vänner. Därefter drog sonen ut med sina vänner på kvällen. Han var väldigt nöjd med dagen och det var det viktigaste.

Jag glömde berätta i förra bloggen om en händelse i Spanien. Jag och de två väninnor jag reste med var på en restaurang för att äta och jag beställde lasagne (som jag ofta äter utomlands). Den både såg och smakade väldigt konstigt. Osten var en tjock, tjock massa ovanpå och inte smält som den brukar vara. Jag bestämde mig för att denna gången säger jag ifrån. Man ska inte självklart äta det man får på restaurang om det smakar konstigt. Men vilket liv i luckan det blev! Kocken blev jättearg och han skällde på serveringspersonalen i nästan 20 minuter. Till slut fick jag en ny maträtt men han var minsann inte glad den kocken. Vi åt snabbt, betalade och gick direkt. Kanske gör man inte så i Spanien, att man klagar på maten man får serverad.

Så här hittade jag en handduk upphängd inne i badrummet. Undrar hur lång tid det skulle ta för den att torka? Jag kunde dock inte låta den se ut så där, var tvungen att hänga upp den korrekt! Vet ej vilken son som hängde den så men om jag frågar varför får jag nog svaret att det berodde på tidsbrist, gissar jag.
Hörde på radion idag ett helt nytt ord för mig - Flexitarian. Man strävar efter att äta vegetariskt men äter kött ibland. Jaha, finns det ett ord för detta också?
Önskar nu alla en härlig sommarhelg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar