Translate

söndag 25 mars 2018

Fest i Linköping!

Känner mig glad och nöjd med livet och har haft en fantastisk helg.
Jag har varit på en privat fest i en bygdegård utanför Lidköping och träffat många nya goa människor som man har fått lära känna. Vi var drygt 30 personer och alla umgicks tillsammans och de flesta kände inte så många innan vi träffades.
Jag har fått många nya vänner, både män och kvinnor! Är glad att jag valde att åka iväg på detta event!

Körde upp dit från Göteborg via Alingsås och Vara vilket tog 1 h och 50 minuter och välde sedan vägen hem via Trollhättan istället. Det var skillnad, det tog endast 1 h och 20 minuter. Tror sträckan kan vara något längre men tack vare motorväg större sträcka så gick det undan. Kanske höll man inte hastigheten hela tiden, men tack för motorvägar, det gillar jag. Slippa enfiliga vägar med fartkameror...
Tog en hel del foton som vanligt när jag är i farten som jag skall kolla på nu i efterhand.
Innan festen hade jag förberett en musiktävling i 3 delar och hade under veckan byggt på den lite mer. När jag hade åkt förbi Alingsås, först då kommer jag på att jag glömde musiktävlingspappren hemma - åh, så typiskt. Nåja, det kommer säkert fler tillfällen då jag kan få användning för den :)
Måste återigen berätta att jag är stolt över att son nummer två nu även tagit sitt körkort och han har även en bil som han ofta kör omkring med nu på helgerna.
Snart fyller min minsting 16 och då är det dags att påbörja att övningsköra med honom. Återigen dags att åka ut till stora tomma parkeringsplatser och sedan till industriområden på helger där det är minimalt med trafik.
Barnen börjar bli stora nu, tror jag är kortast i familjen och då är jag inte kort heller. Snart fyller mina små 16 och 19 och de avslutar var sin milstolpe i livet, att gå ut grundskolan och att ta studenten. Stora grabben har fast anställning på Volvo och det är så skönt att det går bra för alla mina tre grabbar.
Våren är här, ja i alla fall idag. Hörde dock att det ska bli sämre väder till påsk. Tycker att nu när vi haft riktigt kallt länge i Sverige så borde det kompenseras med en fantastisk varm sommar, men det är väl en utopi.
Ha det gott alla.
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar