Translate

torsdag 8 februari 2018

Invald och mörbultad.....

Då har man varit på årsmöte för den lokala hyresgästföreningen och blivit invald som styrelseledamot.
Kul :)
Jag blev sedan vald som kassör och jag hoppas kunna axla den rollen väl.
Ser fram emot att engagera mig ännu mer nu, för oss boende här på gatan!




På jobbet idag tittade jag åt ett annat håll när jag gick och när jag vände huvudet framåt igen så gick jag rakt in i en stolpe med huvudet först. Det gjorde grymt ont. Konstigt nog blev det ingen bula men det är ömt. Jag blev dessutom lite yr och fick senare på dagen huvudvärk. Sådan värk att jag var tvungen att ta två Alvedon, vilket jag sällan gör. Det var en rejäl smäll. Klantigt.




Så har jag kommit igång med Linedance igen och nu känner jag att jag lär mig de nya stegen snabbare då man redan har gått en termin (även om det är nya danser jag lär mig). Har fått med mig några vänner och kollegor också, kul.




Nu är vi inne i Melodifestivalen med 6 lördagskvällar i rad för att få fram Sveriges vinnande bidrag. Tycka vad man vill om det, men det är svårt att låta bli att titta på det (och få lov att påtala vilka usla bidrag som är med). Till slut brukar vi ju få fram en rätt ok låt som håller hög klass internationellt. Vi är ju en av de länder som har vunnit Eurovision song contest flest gånger ( 5 gånger hittills). Endast Irland har vunnit fler gånger. Till och med tv-programmet "Opinion Live" debatterar Melodifestivalen.

Så skönt att det nu blir ljusare och ljusare ute! Nu får det gärna bli lite fler plusgrader också!
Må gott alla.
Åsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar