Translate

onsdag 3 januari 2018

Nytt år, nytt jobb - igen, nya möjligheter!

Gott nytt år alla!

2017 var ett hyfsat bra år men jag hoppas 2018 kommer bli ännu bättre!
Som vanligt startas året med att promenera mer och äta nyttigare. Får se hur länge det håller i sig :)


I höstas började jag dansa linedance och det kommer jag återuppta igen till våren.

Nu till rubriken - jag skall börja på ett nytt jobb, eller rättare sagt gå tillbaka till mitt gamla jobb på min förra skola. Där jobbade jag i 17 år och på nuvarande skola har jag endast varit i 10 månader. Jag tycker båda skolorna är bra skolor, har bra struktur, ordning och reda, vilket jag gillar. Varför jag slutar? För min del har det nog inte varit så lätt att anpassa mig helt till de rutiner och arbetssätt som mitt jobb innebär på nya skolan. Det är väl lite svårt ibland att få gamla hundar att sitta...ler...
Det skiljer en del i arbetssätt, rutiner och annat på skolorna och båda skolorna är bra, tro inte annat. Dock passar den gamla skolan nog mig bäst. Kan dock rekommendera båda skolorna för den som undrar.
Jag kommer definitivt sakna mina nuvarande goa kollegor men som tur är finns ju facebook och man kan fortsätta hålla kontakt ändå.
Jag ser fram emot att gå tillbaka till min gamla skola och där har det nog hänt en hel del också på dessa 10 månader som gått, vilket det ofta gör inom skolans värld.
Precis som jag tog med mig mycket bra saker från gamla skolan till min nuvarande skola så har jag fått mycket ny lärdom på den nya skolan som jag tar med mig tillbaka till min gamla arbetsplats. Jag har definitivt utvecklats, inspirerats och fått bra kunskaper som jag tar med mig tillbaka. Tack för det.
Ser fram emot ett nytt kapitel i mitt yrkesliv.

Mvh Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar