Translate

söndag 5 november 2017

Strul och olustkänsla...

Idag var jag och min äldste son på Ikea och köpte en ny garderob till hans rum, då hans gamla garderob sjunger på sista versen och lutar. Försökte spika dit bakstycket mer ordentligt men garderoben lutar fortfarande lite. Dags för en ny.
Hittade en väldigt snygg, praktiskt, lite bredare och en väldig hög garderob, 2,34 cm i höjd.
Efter velande då vi plockade på oss fel backar och skulle byta till rätt storlek m.m samt lite annat strul vid "gör det själv scan kassan" så lastade vi in det i bilen och då den är så lång så sticker den ju ut ett par decimeter. Nåja, det är ju bara att surra fast rep ordentligt i bakluckan.
Då kom jag på att jag städade ut bilen ordentligt inför förra veckans service som jag gjorde på bilen. Suck, alla rep och snören ligger i en påse i mitt källarförråd. Nåja, vi chansar och åker med luckan bara stängd så långt det går, utan att den är fastbunden. Det går faktiskt bra då jag kör långsamt och kör inner-vägen hem, dvs inte alls på motorvägen :)

Allt bärs upp av sönerna och en kompis till ene sonen, perfekt nu när ens barn är så stora att de kan bära alla tunga grejer :)
Ikväll sätts den inte ihop, det får bli en annan dag, förmodligen inte förrän nästa helg då vi har mer tid tillsammans. Jag jobbar ju dagtid på skolan och sonen kvällspasset på Volvo så vi ses inte alls på vardagarna.

Nu tillbaka till min service jag gjorde på bilen. Jag tänkte jag skulle spara lite pengar och köpte en service för halva priset via "Lets deal". Jag lämnade bilen på morgonen till en man som varken tog mina uppgifter, ej knappade in något på någon dator och inte heller scannade min kod som jag hade betalat via Lets deal.
Hade en olustkänsla nästan hela dagen på jobbet om bilen verkligen skulle återfinnas på samma plats på kvällen. Lokalen verkstaden låg i verkade lite halvskum.

När jag åkte dit på kvällen så fick jag min bil, den såg fin och välstädad ut och allt verkar ok. Ja, vad vet jag, har ju ingen aning om de har gjort all annan koll på bilen som skulle göras. Jag bad om ett kvitto och ett papper från dem om vilken service som var gjord och en specificering om vad de har gjort. Då sa de att deras dator var sönder och att de kunde maila mig pappret dagen därpå, en fredag vid 19-tiden. Låter lite lustigt att de ska maila så sent en fredag.
Vilket de inte heller gjorde. När en vecka har gått så ringde jag dem då jag dels inte fått pappret mailat och att de inte heller hade släckt lampan i bilen ang att service behöver göras. Jag fick komma dit två dagar senare och vi bestämde kl 15.30. Jag kommer dit 15.15 och de säger att vi ses vid 16. Nej sa jag, vi bestämde kl 15.30. Ok, så de och vid den tiden fick jag sedan mitt papper.
Jag känner att jag vet inte om det är värt att spara ett par tusen på att genomföra en service på ett sådant ställe, tror att det nog är bättre att välja en välkänd firma och betala 2000 extra istället.
Om en vecka ska jag besiktiga bilen och då ska det bli intressant att se om jag skulle få någon anmärkning på något som de på servicen skulle ha gjort. Det återstår att se.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar