Translate

söndag 24 september 2017

Vilken konstig helg - danskt körkort och försvunnen hund...

Vilken helg!

Jag har testat Linedance ör första gången och det var riktigt kul. Lite svårt ibland att hänga med och komma ihåg stegen men det gick ändå rätt bra till slut. Jag kommer fortsätta gå denna nybörjarkurs nu i höst. Kanske lär jag mig några enkla danser som jag kan lära barnen på fritidshemmet sen, vi får se.

Jesper har varit i Köpenhamn i Danmark med 3 kompisar och de har haft det väldigt kul. På lördagskvällen gick de på en nattklubb och där fick man visst lämna in sitt körkort i pant när de beställde dricka m.m. När de var klara där så fick de sina körkort tillbaka och de åkte sedan hem till Sverige igen.
Under natten hade Jesper visst fått ett meddelande på fb men upptäckte det inte förrän på söndag f.m då pm från okända hamnar i en annan mail-box, meddelandeförfrågningar. Det var från en kille som jobbade i baren som de var på, de hade nämligen kvar Jespers körkort. Va - tänkte Jesper och kollade i sin plånbok. Då hade han ett kortkort som tillhörde en dansk kille, som ser nästan likadan ut som Jesper på hans körkort. De danska körkorten ser ganska snarlika ut de svenska körkorten. Lägger upp en bild på mitt och den danska killens körkort.
Suck. Jesper skrev till han i baren och gav honom sin adress och han ska skicka Jespers körkort. Jesper fick adressen till den killen vars körkort Jesper nu har och skall skicka iväg det till honom. Tänk om Jesper inte upptäckt att han har fel körkort och åkt bil och blivit stoppad av polisen. Och sedan tar fram ett danskt körkort, undrar vad polisen skulle säga då?

Alexander har varit hos sin kompis Niklas som bor en timmes bilkörning från Göteborg, i Marks kommun. I lördags hade de varit ute 8 grabbar och vid 02 på natten hade de hittat en hund som gick där ensam. Detta var mitt ute i skogen och ingen annan människa fanns i närheten. De ringde polisen och tog med sig hunden till Lidl och väntade där på polisen som åkte från Borås (eftersom polisen i Marks kommun tydligen endast arbetar mån-fre dagtid).

Polisen i Borås var mindre roade av att åka iväg på detta uppdrag mitt i natten men de kom ändå till slut, och då var klockan 06 på morgonen. Grabbarna hade alltså varit med hunden i 4 timmar och inväntat polisen. De hade köpt en hamburgare till hunden. Jag kan ju tycka att det var extremt lång tid grabbarna fick vänta mitt i natten, hela 4 timmar innan polisen behagade åka dit. Det var inte hög prioritering på detta ärende. Stor eloge till alla grabbar som tog sig denna tiden för hunden.
Jag har även hunnit måla om alla listor och även köket blev ommålat, så fint det blev. Fick hjälp av en kompis, det är alltid roligare att vara två när man målar.
Nu laddas det inför en ny arbetsvecka.
Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar