Translate

söndag 20 augusti 2017

Åsa 50 år!

Stort TACK till alla som kom för att uppvakta mig igår! Jag är så nöjd att det var så många som ville komma för att fira min stora dag igår.

Jag hade öppet hus från kl 14.00 och de sista gästerna gick kl 01.00 idag. Tror det var ca 35 personer totalt som kom och jag hade ordnat 20 platser i mitt vardagsrum.

Alla kom och gick vid olika tider vilket gjorde att alla fick plats! Det var någon timme där det nog var ett par som fick stå en liten stund.

Jag bjöd på smörgåstårtor (och har även fått förfrågan om att få receptet på dem - det är ett bra betyg).

Senare på kvällen hade vi en ostbricka med många olika kex och lite vindruvor och en massa annat snacks.

Dricka som fanns var vin (rött, rosé och vitt), cider och öl. Jag fick även flera fina flaskor vin och bubbel - de kommer drickas upp framöver.
Jag hade även en väldigt god bål som välkomstdrink med en massa goda frukter och bär i, ja det var nog som synes på bilden lite väl mycket frukt och bär. Det hade räckt med hälften, men då vet jg det tills nästa gång. Tack till Susanne som kom förbi på förmiddagen och fixade bålen åt mig!

I slutet av kvällen anordnades en spontan musikquiz - det var väldigt kul :) Dock inser jag att jag varken är den mest snabba eller kunniga på att gissa artister och låtar. Man känner så väl igen låtarna man hör, men vem var det nu som sjöng den?

Jag fick så jättefina presenter, allt från otroligt vackra blommor, goda drycker, hushållsprylar såsom toastmaskin, äggkokare, saftblandare m.m till choklad, parfym, handväska, cykelkorg, fransförlängning och resecheck med Ryan-Air.

Det kommer definitivt bli en resa inbokad inom ett år med Ryan-Air, kanske till våren? En ny vandringsresa någonstans kanske? Funderar på vandring i England eller Skottland....vi får se.

Största paketet kom mina tre barn med - ett jättepaket som de två största var tvungna att bära tillsammans.
Öppnade det paketet och det var en splitter ny ganska så stor bänkdiskmaskin! De måste ha lagt en hel del pengar på den - gulliga ungar :)
 Ja, de är nog även lite glada över att slippa få handdiska två gånger var i veckan. Fast nu kan du få sätta på diskmaskinen och tömma den, så helt undan kommer de inte vad gäller disk
:). Idag handdiskade jag allt och lägger även med en bild på hur duktig jag är på att stapla disk...hahaha....den nya diskmaskinen måste ju installeras också och det överlåter jag åt sönerna :)


Förutom Susanne som hjälpte mig med bålen så fick jag otroligt mycket hjälp av mig vän och granne Kaarina som både kom förbi på fredagskvällen och hjälpte till att fixa alla smörgåstårtor som på lördag förmiddag hjälpte mig att garnera dem. Det går både mycket snabbare och är betydligt roligare att vara två när man sitter i köket och fixar. Förutom detta var hon väldigt hjälpsam under själva kvällen som både tog sig tid att diska upp lite, öppna dörren när det kom fler gäster och plockade fram och plockade bort saker och ting. Guld värt med denna hjälp!

Nu vila resten av kvällen då det tog sin tid att röja, städa, diska och lämna tillbaka lånade saker.
Må gott.
Åsa








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar