Translate

tisdag 10 maj 2016

Ännu en remiss till Sahlgrenska.....

Jaha, storyn om min sjukskrivning är ännu inte slut. Idag har jag varit inne hos läkaren som opererade mig på Lundby sjukhus och han sa att detta kommer att ta lång tid innan hålet vid ljumsken är helt läkt och all vätska är dränerad. Det som förmodligen hände vid min operation av mina åderbråck var att man nog kom åt en lymfkörtel som började läcka. Det rinner fortfarande hela tiden från hålet som de fick öppna upp 1 1/2 vecka efter min operation.

Det som ska ske nu är att läkaren åter igen skickar en ny remiss till Sahlgrenska för att de skall sätta in vaktel, ett dräneringsrör i hålet. Det skall suga ut vätskan som en dammsugare på snabbare tid, dvs förhoppningsvis på 3 veckor. Utan detta kommer detta ta betydligt längre tid.
Herregud, ska det ta så lång tid innan detta blir bra igen?
Förhoppningsvis får jag komma till Sahlgrenska denna veckan, hoppas jag. Så det inte drar ut på tiden ännu längre.

Tänk om man visste om detta innan, då hade jag låtit bli att operera mina åderbråck. Dock har jag gjort denna operation flera gånger tidigare och inte haft några problem. Då har jag varit sjukskriven 2 veckor och sedan har jag gått tillbaka till jobbet igen. Nu blir jag sjukskriven ytterligare 2 veckor vilket totalt innebär 6 veckors sjukskrivning. Det känns jättekonstigt att vara borta så länge från jobbet, jag brukar ju aldrig vara sjuk annars.

I helgen påbörjade jag och Alexander att övningsköra och det gick jättebra, han är snabblärd. Det kommer nog gå snabbt för honom att snart våga sig ut på vanliga mindre vägar. I helgen var vi bara på en tom parkering första dagen och dag två åkte vi till ett industriområde där det var tomt på trafik och han fick köra på växel 3 också (dag ett endast växel 1 och växel 2).
Han tyckte detta var jättekul. Jesper har bokat in uppkörning i slutet av maj och jag hoppas att han fixar körkortet då :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar