Translate

fredag 6 maj 2016

3 olika sjukhus på 3 dagar....

Har lagt om såret på backa läkarhus idag, har tider inbokade lör och sön för att lägga om såret på Alléjouren, sen inbokad tid på måndag på Backa läkarhus och på tisdag ska jag träffa läkaren på Lundby sjukhus.
Det innebär tre olika sjukhus/vårdcentraler på tre olika dagar, söndag, måndag och tisdag. 
Jag kan inte förstå hur mycket vätska som finns i ett lår som ska dräneras, det rinner hela tiden. Det är lite lugnare när jag ligger ner vilket jag oftast gör på dagarna, ligger i sängen.

I början av veckan hade jag en stomipåse vid det öppna såret i ljumsken men det är ju svårt att få det tätt, när såret är vid ljumsken. Den behövde bytas minst varannan dag och gjorde såklart ont att ta bort varje gång. Nu är det omlagt med förvand som jag får byta typ varannan, var tredje timme.
Öppningen på såret är ca 4-5 cm långt och det kommer inte att sys igen, det skall läka ihop inifrån och utåt, vilket lär ta flera veckor. Allt detta med omläggningar, ständigt läckande från ljumsken samt ständigt värk där, dagligen under flera veckor, är inte roligt..... Det tar på humöret också.....jag kommer att vara hemma från jobbet under bästa veka också. Då har jag varit sjukskriven i en månad för detta.
Hade jag vetat om att det skulle bli så här, så hade jag aldrig opererat mig för åderbråck, då hade de fått se ut som de gör.

Dock kan man inte ligga i sängen precis hela dagarna, då blir man tokig, så något måste man komma ut för att göra.
Idag hämtade jag Alexander från Kvibergs fotbollsplaner, han har varit planvärd där i 6 timmar. Hans lillebror Felix spelar Göteborgs cup där i helgen och jag skulle hjälpa till med försäljning imorgon, vilket jag inte orkar göra. Det är jobbigt att stå och gå för länge så jag kollade tyvärr inte på Felix matcher idag. 

Efter att jag hämtat Alexander åkte vi till backaplan och åt buffé där. När jag skulle skjuta in stolen och sätta mig så var stolsdynan på min stol lös och jag klämde mitt ena pekfinger och fick be om plåster. Hm, finns det fler ställen på min kropp som jag kan skada mig på tro......?
Nåja, jag fick mitt plåster och en annan stol och sedan kom de med två fribiljetter till två personer så vi kan äta gratis nästa gång. Det var ju snällt utav dem :)

Jag och Alexander har nu börjat övningsköra, vilket han tycker är kul. Hade ju tänkt vänta tills hans storebror Jesper hade sitt körkort i handen men vi börjar nu ändå. Jesper han bokat in uppkörning nu i slutet av maj, innan dess har han otroligt mycket med skolan då han nu går 3:e och sista året på gymnasiet. Så den 2 juni tar Jesper studenten, det ser han verkligen fram emot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar