Translate

måndag 1 februari 2016

Underbara vänner!

Just nu är jag sjuk, nja jag jobbar men känner mig egentligen inte riktigt frisk. Är så trött och orkeslös. Även mina barn är sjuka, Alexander har varit sjuk i över en månad och när vi gick till läkaren med honom (feber, ont i halsen, trötthet) så var det enligt denne läkaren inget konstigt att vara sjuk i influensa så länge om man är tonåring.....jaha, jag tyckte det var ovanligt länge....Vi fick en tid till öron-näsa-hals, fast först en hel månad framåt. Nu är han någorlunda frisk så vi hoppar över remissen dit.



Nåväl, jag vill bara berätta om hur tacksam jag är över vänner som jag har.
I förra veckan kom min granne Birgitta upp med en hemmagjord blandning med ingefära, citron och honung som jag och även Felix dricker utav flera gånger per dag! Det smakar verkligen inte gott och jag är förvånad över att Felix (13 år) vill dricka detta, men han vill verkligen bli frisk.

I lördags hade Marita bakat chokladrutor/kärleksmums till oss - det satt fint och är nu uppäten av oss alla. Hon erbjöd till och med att hennes man skulle komma förbi med detta.
Dock åkte jag såklart för att hämta det. Han har tidigare kommit förbi med saker som jag fått utav Marita. Väldigt snäll man hon har.

Idag hörde Minna av sig då hon vet att vi är krassliga och frågade om vi hade middagsmat hemma. Hon kom senare förbi ed thai-mat, juice, yoghurt och bananer till oss. Hemleverans och färdigbetalt. Dock kommer jag att återgälda detta och köpa något annat till henne vid ett senare tillfälle.
Vilka underbara vänner!


Dock har jag såklart många fler härliga vänner som jag inte har nämnt här, som hjälper en när man behöver och ställer upp, men idag blev det dessa som jag vill hylla lite extra :)
Nu dags för lite vila....
Må gott ni andra.
Kram Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar