Translate

onsdag 9 december 2015

Nu är jag upprörd igen!!!

Nu var det ett tag sedan jag bloggade, men nu är det dags för ett inlägg igen.
Först måste jag bara berätta vad Jesper (18-årig son) sa häromdagen när han såg julklapparna under granen:
- Mamma, är det julklappar till oss (han och hans yngre bröder)?
- Ja, det är en början i alla fall, svarade jag.
- Men......vi önskar ju oss bara pengar.....
Hm, inte vill jag ha en julafton där vi endast delar ut kuvert med pengar och så är den julklappsutdelningen över :)
Nej, som vanligt ska jag dra ut på det då endast ett paket i taget ska öppnas :)

Julgran ja, den togs fram och pyntades en vecka efter att all annan julpynt som sattes upp redan till 1:a advent. Jag kunde inte hålla mig längre. Jag har hellre julfint i hela december än att fixa det typ kvällen innan julafton och ha det framme tills halva januari. Nja, ska jag vara riktigt ärlig så julpyntar jag till 1:a advent SAMT har det ända till tjogonde dag knut i januari också!

Förra veckan åkte jag förbi vår lilla återvinningsstation där jag bor och jag blev fruktansvärt arg över hur folk bara kan slänga vad som helst runt omkring sopstationen. Går man bara dit med sakerna, har man inte ens tiden att sortera in det i de behållare som finns där? Man bara ställer påsarna utanför!!! Så dåligt. Samt att det lämnas en massa annat skrot som inte ska lämnas där heller, som ska lämnas på en större återvinningscentral. Tydligen är det helt ok att tänka att jag struntar i att jag ställer en massa skråp här, det får någon annan människa ta hand om istället!!! Inte ok. Man skulle nästan filma där när någon är i närheten så man kan bötfälla de som skräpar ner runt omkring sopstationen.
(Ursäkta dåliga bilder men jag var där på kvällen och har inte bästa kameran på min mobil)

Det händer en massa annat tråkigt här i området också, först en blottare som tydligen går omkring här och det fruktansvärda med skottlossningen för några dagar sedan. Man tror inte att sådant ska hända där man själv bor....
Trots allt detta så kommer det inte få mig att sluta agera för vårt område, jag kommer fortsätta med nattvandring, vi kommer att gå ut ikväll och även på själva luciakvällen.

Ha det gott alla läsare, God Jul och Gott Nytt År
(tror inte jag hinner skriva någon mer blogg innan dess, hihi....)

/// Åsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar