Translate

lördag 17 oktober 2015

Jag vann!!!

Så är andra rundan avklarad då jag nu har gått med för att nattvandra här i området i biskopsgården.
Det är riktigt trevligt att träffa andra boenden i området, få vara lite social och prata med dem, få promenera i ca en mil per tillfälle och samtidigt känna att man gör en insats.
Ikväll kom polisen förbi och pratade en stund med oss.
Tidigare vandring har tidningen "Hem och Hyra" varit här för att ta kort och intervjua oss - då var inte jag där, men kul att det uppmärksammas.

Vi borde bli fler, det är alltid bra att vara många, så kan vi turas om vilka som går när...
Det finns även nattvandrare i norra biskopsgården och vi går nere i Jättestensområdet, mellan Svartedalsskolan, Jättestensskolan och bort till Eketrägatan m.m.
Än så länge har det varit lugnt, ikväll såg vi två polisbilar med blåljus åka in till vårt område och de åkte in till villaområdet på andra sidan istället för där vi vandrade.
Någon tidigare runda fick gruppen släcka en brand i en papperskorg.
Varje runda är det alltid några som stannar till för att prata med oss och fråga vilka vi är. De ser ju ett gäng som kommer gåendes i röda likadana jackor. Alla tycker att det är bra det vi gör.

För ett par veckor sedan var jag och ett par av mina vänner ute på Staying Alive - AW för oss plus 35, på Trädgård´n. Det är gratis inträde, gratis buffé mellan 16-18, happy hour-priser fram till 19, sedan startar dansmusiken vid 19-23, det är hitlåtar från -75-95 som spelas. Väldigt trevligt, dock kunde det gärna vara lite mer män där, det är nog ca 75 % kvinnor där, minst....
Varje gång är det en fotograf där som tar en massa kort som läggs ut på deras fb-sida och man kan rösta genom att gilla fotona som läggs upp på sidan. Flest gilla vinner en middag för två :)

Sista gången jag var där fastnade jag på ett foto och en god vän till mig tog initiativet att lägga upp detta foto på min skänkessida som jag har och be alla hjälpa till att gilla fotot. Det gav stort gensvar och mitt foto gillades utav mer än 130 personer, så jag vann en middag, som ska intas inom 3 månader på Trädgår´n. Fotot som kom 2:a hade ca 80 gilla.
Så kul det var att få vinna, jag kommer bjuda med mig en utav mina bästa vänner på middag nästa gång vi går dig :)

Må gott i höstmörkret alla :)
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar