Translate

onsdag 9 september 2015

Idag blev jag upprörd, arg och väldigt ledsen.......

Idag blev jag både väldigt upprörd, ledsen och arg....
Mitt på dagen får jag ett meddelande från en av mina grannar. Hon frågar vad som har hänt med min bil? Jag blir orolig och skyndar mig hem på rasten och ser att jag har en massa skrapmärken på vänster sida bak, flera märken. Förmodligen efter en bil som inte har klarat av att antingen köra in eller mer troligt backa ut sin bil utan att skrapa emot min bil rätt rejält.....

Min bil är drygt 3 1/2 år gammal och fin i övrigt, nu fick jag ringa mitt försäkringsbolag. Som tur är så har jag helförsäkring på min bil och de skickar alla uppgifter jag behöver och så får jag åka till en verkstad där de har avtal med, så kan jag få bilen reparerad. Mitt försäkringsbolag står för kostnaden förutom min självskaderisk som jag får betala - och det är hela 3000:-.
Jag blir så grymt upprörd över att den personen smiter utan att lämna en lapp eller ta redan på vem jag är och kontakta mig, att personen skiter i att ta på sig skulden.
Jag blir också fruktansvärt arg över sådana människor och över att jag ska behöva ha sådan otur....
Sedan blir jag även ledsen när jag fick veta att jag själv får betala 3000:- för något jag själv inte har orsakat. Detta kommer att kosta mig både en massa tid, kraft och pengar att fixa bilen.
Försäkringsbolaget frågar om jag var själv i bilen. - Ja, sa jag. Då finns inga vittnet till detta, vilket gör att en polisanmälan är väl ingen idé. Vem som helst som kanske själv orsakar skador på sin bil kan ju dra denna historien då, antar jag.....
Fast hade jag haft vittne till vad som hände eller om någon var med mig i bilen så kunde jag kanske "bevisa" att det inte var jag som orsakade detta och därigenom slippa viss del av självskaderisken - men då hade jag ändå fått betala 2250:- vilket också är en massa pengar.
Pengar som man som ensamstående med 3 tonåringar definitivt inte har liggandes extra, detta lär definitivt kännas i min plånbok, blir så arg över allt detta. Är inte alls på humör idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar