Translate

lördag 25 juli 2015

Spanien 2015 del 1 (missöden och missnöje som inträffade....)

Så har man kommit hem till regniga och gråa Sverige igen.
Vi har haft två härliga veckor i Costa del Sol i Spanien! Mellan 35-40 grader har vi haft och vi bodde i ett eget hus (två lägenheter, jag och mina grabbar i den ena och goda vänner och deras grabbar i den andra lägenheten) samt att i hade en egen pool. Härligt att ha egen pool och slippa springa ner tidigt, tidigt innan frukost och hänga upp handdukar på solstolar för att överhuvudtaget få ett par solstolar, som det brukar vara på charter. Där råder djungelns lag bland de bästa solstolarna. Vissa ställen hade regeln att om man inte är på plats vid solstolarna inom en timme så plockas de bort - det är en bra regel. Fast nu behövde vi inte "slåss" om solstolarna, vi hade 5 st och det räckte gott och väl till oss 9 personer, grabbarna solade inte så mycket. 
Vår pool hade 30 grader i vattnet, till och med jag tyckte att det nog kunde varit någon grad svalare....


Jag måste berätta om hemresan i planet......vi reste med Norwegian Air och jag och grabbarna fick sitta utspridda på 3 olika rader och platser. När vi väl var i planet så var det likadant för många andra par och familjer också - hur svårt kan det vara att sätta ihop folk bredvid varandra? Visst, jag kan förstå att de sista personerna som checkar in kanske inte får platserna bredvid varandra, men nu handlade det om typ 7 olika par och familjer, det finner jag mycket konstigt? Jag är den på planet som för andras skull flyttar och byter plats hela 4 gånger för att hjälpa andra familjer att kunna sitta bredvid sina små barn. Var till och med ett par andra resenärer som uppmärksammade detta och tacka mig för att jag bytte flygstol hela 4 gånger! För min del var det helt ok, jag fick ju ändå inte sitta i närheten av mina barn ändå. Detta har jag aldrig varit med om innan, kan inte spanjorerna ordna detta bättre?

En sak som jag klantade mig med rejält var när jag i min iver att fotografera skulle ta foton i Porto Banus (nära Marbella) och hade både handväskan och min mini I-pad under armen när jag böjde mig fram. I-paden ramlade ner, hoppade ut från I-padfodralen och fodralet åkte i backen medans I-paden åkte i vattnet. Kvar stod jag och såg I-paden dyka ner i vattnet medans fodralet låg kvar på marken. Kunde det inte varit tvärtom? Och hur kunde den bara åka ut från fodralet helt plötsligt? Nåja, det kunde ju varit värre, jag kunde ju tappat hela handväskan i havet med allt innehåll, eller ramlat i själv eller nåt.....Som jag sa till grabbarna (som stod tysta och stumma och inväntade min reaktion, som nästan uteblev.....) - Alla människor råkar ut för saker ibland, klantar sig ibland, får otur ibland, men man får trösta sig med att det alltid kunnat varit värre......
Nu när jag är hemma igen så sammanfattar jag våra två veckor som väldigt härliga :)
Fler blogginlägg ang resan kommer nog senare, jag har fortfarande inte packat upp allt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar