Translate

måndag 6 juli 2015

Semesterplaner, teater och poliser....

Så har semestern börjat och även sommaren......härligt!
I år har jag extra lång semester, hela 6 veckor!
Det brukar ju nästan ta en vecka att varva ner och en vecka att varva upp inför höstens jobb igen, så 6 veckor känns väldigt skönt :)


Igår var jag och en kompis nere i Falkenberg på Vallarnas utomhusteater, den var väldigt rolig, kul att se det live också. Det var första gången, tidigare har jag bara sett dem på tv.
En sak som vi uppmärksammade var att vi såg så otroligt många poliser den dagen, i lilla samhället Falkenberg. Först en polis-mc strax innan som stoppade en bil som bärgade en annan bil mitt på motorvägen. När polismannen vinkade in dem fick man nästan tvärbromsa och även bilen bakom, tur att man varken körde på dem eller blev påkörd bakifrån....
Väl inne i Falkenberg centrum såg vi två polisbilar inom loppet av en timme och när vi var tillbaka hemma på Hisingen i Göteborg igen, såg vi ytterligare en polisbil, men här på ön är man ju van att se dem. Lika van som att se polishelikoptrar.....
Vi hade en fantastiskt dag med härligt väder, rolig föreställning, god mat och trevliga samtal.

Snart reser vi iväg till Spanien, jag, mina tonårsgrabbar och en annan familj med tonårsgrabbar, det ser vi fram emot allihop :)
Jag har redan påbörjat lite packning, vill ju alltid starta i god tid med packning och skriva långa packningslistor - så man inte glömmer något viktigt...
Förra helgen var jag ute på AW med vänner och en tjej skulle resa till Spanien dagen därpå och hon hade inte packat någonting, det skulle hon göra sent på kvällen eller på morgonen - det hade jag aldrig klarat.
Numera har jag dock blivit lite bättre (tror jag) och inte packar ner alltför mycket kläder som jag inte hinner använda.....vi kommer dessutom att ha tvättmaskin där vi bor.
Ha en härlig semester och sommar allihop!
/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar